soorten lipo's voor elektro heli's

vorige week nog met een 2200 mah van mij geprobeerd, na 7 minuten vliegen ging er 1700 in

he 3w flyer , weet ik het waarom je lipos het niet meer doen .
ik zou als ik jou was eens beginnen met NOOOIT meer dan 80 % eruit te halen .
als het dus een 2200 mah pakketje is , kan je dus max tot 1760 mah er terug laden , als hij meer pakt , ga je gewoon te ver , en roep je het over je zelf af.
als je na 7 minuten 1700 pakt , verbruikt hij dus 242 mah per minuut.
9 minuten zou dan 1942 verbruiken .
dat zou wel iets kunnen verklaren kerel , maar je kan natuurlijk ook gewoon zeggen dat het aan het merk ligt .
mvg ferry

toch leuk zo'n teller op een lipo waarop je kan zien hoeveel je er al uit hebt.

Idee van ferro, man je gaat geld verdienen met je uitvinding.

get real, ook al gebruik je een timer, je hebt dit nooit volledig onder controle.
en als je dan echt niet meer mag verbruiken, waarom zetten ze er dan 2200 op en niet 1700.

gelukkig ben jij mij niet, stel je voor.

en laten we nu terug on topic gaan aub, ik neem aan dat we het over lipo's in heli's hadden.

he 2w flyer , wie heeft t over een teller ?
als je geladen hebt kijk je toch hoeveel er terug in gaat , of doe je dat niet ?
dan weet je ook hoelang je kan vliegen dus , en als je verstandig bent , ga je de timer op een veilige vliegtijd zetten.
als er 2200 staat kun je er geen 2200 uit gaan trekken , tenzij je je 3 fp's snel kapot wil hebben.

Ja hoe zit dat nou eigenlijk? Je moet hem helemaal vol laden en dan tot 80 of 85% Leegtrekken ofso? Wat is het beste en waarom?

Robin.

Je moet de 80% regel gewoon altijd aanhouden bij lipo's.
Dit is uitvoerig getest door lipo fabricanten, boven die 80% verbruik ben je je lipo's aan het verwoesten.
We misbruiken deze cellen al enorm, ze zijn van origine helemaal niet ontwikkeld voor deze hoge belastingen.

Ik ga als volgt te werk,
nieuwe packs eerst een keer of vijf hoveren en rustige circuits vliegen en langzaam opbouwen naar een minuut of vijf vliegen.
Bij iedere laadbeurt kijk ik hoeveel Mah er terug in geladen moet worden om de lipo op 100% te krijgen (is de lipo ook gelijk ingevlogen).
Dan blijf ik rustig vliegen totdat ik er 80% terug in moet laden en hou de vliegtijd bij.
Omdat ik normaal wilder vlieg haal ik er een minuut vanaf, en stel mijn timer in.
Daarna controleer ik of het klopt en stel eventueel mijn timerwaarde bij.
80% uitrekenen:
0,8 x 2200 = 1760
0,8 x2500 = 2000
Etc.etc.

Eric

Oke dan weet ik dat ook weer. Ik heb het wel altijd gedaan met mijn lama v3 omdat ze het er hier over hadden en het toch maar een kleine moeite is maar is wist eigenlijk niet precies waarom ( ja beter voor je pack's).

Erg bedankt iniedergeval, weer wat geleert.

Robin

hey ff een vraagje van een newby
ik draai nu ook op lipo's en baal ervan na 8 uur laden en een paar minuten vliegen de boel weer inde kast te moeten zetten, en dan vlieg ik geeneens maar hover een beetje met de walkera en de lamaV4 (daar gaat het dan wat ruwer mee).
Maar wat kunnen jullie mij aanraden voor accupacks voord eze toestellen om toch wat meeeeeeer vlieg plezier te hebben?
en zijn die packs met laders of zo?

groetjes danny

Dat ligt niet aan je packs als je al lipos hebt, koop een goede (pjoeter) lader van ca 40 a 100 eur met lipo mode en een display,
dan kun je in 1 uur laden.

Diverse modelbouwwinkels bij jouw in de buurt. (utrecht, driebergen)

3W, 3 packs stuk op dezelfde lader?
Controleer de aftop spanning nabij einde laadcyclus eens met een goede voltmeterop < 12,6 V,
msschien moet t ding weer eens gecalibreerd worden.

Laatst bewerkt:
Back