Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ja weet ik ,ik had het hem nog niet gevraagd ,maar ik deed een bod ,en toen kreeg ik een bericht dat m,n bod geweigerd was omdat ik niet in Engeland woon.
raar , dat heb ik nog nooit gehad.
Ja ja, daar ben ik het mee eens, mooi gejat van JPX en daarna nog wat verbeterd. Vooral het ontwerp van JPX (van een fransman Michel Seriér als ik me niet vergis...) was een knap staaltje techniek, tóch de eerste commerciele in zijn soort. Het ding werd gemaakt in dezelfde frabiek gemaakt waar onderdelen voor de Renault Formule1 en Ariane raket vandaan kwamen, het schijnt zelfs dat productie toen als grap begonnen is, om aan klanten te laten zien waartoe ze in staat waren, mooi werk! Sopia heefd altijd volgehouden dat zij hem zelf hebben bedacht, JPX had meerdere processen tegen ze lopen, beetje lachertje, de eerste Sopia's waren echt als twee druppel water JPX machientjes. Ze zijn echter wat aan de zware kant en dat zal ook de grootste reden zijn denk ik toen ze het moesten afleggen tegen opkomende bedrijven als AMT en Jetcat. Maar tis nog steeds een mooi stukje gesschiedenis.Als je wist wat het voor motor was ,dan zou jij er wel anders over denken ha ha
Het is de mooiste meest indrukwekkende motor ooit gebouwd.
Stukje mee-gejate evolutie. Bij JPX was dat onderdeel van de warmtewisselaar die op het breedste deel zat. Daar liep een opgelaste leiding om de straalpijp waar het propaangas door liep om voor te verwarmen. Die JPX'en liepen toen alleen op propaangas. Héél simpel, geen pomp, geen regelaar, geen niks nie, alleen een naaldschuif bediend door een servo en dat was alles. Voor een kerosine versie heb je deze lange uitlaat niet nodig maar Sopia had dat niet door denk ik.....Waarom heeft die sophia zo'n lange en bijzondere uitlaat?