sorry ik ben de zoveelste.

• Topicstarter Topicstarter windspirit3
  • Startdatum Startdatum
W

windspirit3

Guest
geachte modelvliegers,

mijn naam is bas, ik heb verleden jaar een kyosho trainer bezine aangeschaft met een 6,5 cc motor een een 6 kanaals zender , bij bosman modelbouw in doesburg, ben medere malen op de rozendaalse heide geweest waar ALC (arnhem) en NLC (nijmegen) actief is, heb nog niet het lef gehad om iemand aan te spreken.Ik lees graag jullie ervaringen en vragen op dit forum, maar heb niet het recht te antwoorden (gezien mijn ervaring) ik heb wel vol verwondering mijn ogen uit gekeken. Ik ben niet van plan mijn kyosho zonder trainen te gebruiken (al-met-al) Compleet was het wel een uitgaven van 725,- Compleet. heb wel blind een B-52 ,2 kanaals aangeschaft om te voelen en te ervaren wat vliegen is, het vliegt maar is onbestuurbaar vandaar dat enig ongedierten onder de grond hoofdpijn heeft. verleden week heb ik een windspirit aangeschaft, nou DAT VLIEGT NIET! Alweer 2 kanaals, De maat is vol, heb onderhand al 200,00 uitgegeven om te voelen wat vliegen is. Nu is mijn oog gevallen op 3 toestellen e n vraag ik uw mening. Het gaat om de volgende toestellen:

de junior fly 25 te bestellen bij conrad € 135,- ecl verz.
de easystar te bestellen bij rc fun 229,00
en de airbee skysport ook te bestellen bij rc fun 169,00

al deze toestellen zijn rtf.

gaarne uw reactie en mening op mijn vraag.

met vriendelijke groet bas

Zou je niet beter toch iemand aanspreken op een van die clubs en leren vliegen met je kyosho trainer dan alweer een nieuw toestel te kopen om alleen te proberen ? Een easystar is een goed beginnerstoestel maar zonder begeleiding en ervaring wordt het evengoed een flop.

Kris

enigste optie: Ga met je kyosho trainer naar een club en leer daar onder begeleiding vliegen. Anders kost het alleen nog maar veel meer geld.

Zo'n simpel toestel is niets vergeleken met een grote benzine kist en die zal dan dus ook stuk gaan, of nog gevaarlijker schade aanrichten ;)

Het voordeligste is dus gewoon alles (behalve dat speelgoed...) meenemen naar een club en hun je verder laten helpen.

En niet bang zijn, de meeste modelbouwers bijten niet ;) Vragen is het slimste wat je kunt doen in deze hobby....

bedankt voor jullie mening,

mss hebben jullie gelijk , maar voor mij is er een speciaal gevoel bij die kyosho, ik heb hem vanaf het begin op gebouwd) dus tal uren zitten er in, en uiteindelijk toen ie af was, koste mij het ook nog een ziekhuis bezoek, een leer voor andere beginners , start nooit je motor met je bloten vingers 7 hechtingen en een kootje die niet meer werkt. maar je bent nooit te oud om te leren

start nooit je motor met je bloten vingers 7 hechtingen en een kootje die niet meer werkt. maar je bent nooit te oud om te leren
Kijk en dat had je nu kunnen voorkomen door naar een club te gaan en zei zouden tegen je gezegd hebben gebruik een chicken stick.

Maar net als hierboven al aangegeven is ga gewoon naar een van die clubs en leer daar vliegen met je Traimer, onder goede begeleiding gaat deze kist jaren mee.

succes.

is anders ook een mooie inverstering van 725 euro om op de kast te zetten.

nu is ie nog mooi schoon. :wink:

kom op man, naar die club en vliegen.
over een paar jaar vlieg je met modellen van duizenden euros waar je jaren aan gebouwd hebt.

Bas,

Ik lees dat je op de Rozendaalse hei bent geweest. Op deze plek mag men niet met brandstof modellen vliegen.
Er is nog een club die op de Rozendaalse hei vliegt, dit is de VMCR (hier ben ik zelf lid van). Wij hebben ook de mogelijkheid om op een andere locatie te vliegen met brandstof modellen.
Onze thuisbasis is Rheden en we vliegen in Ellecom of op de Rozendaalse hei. Mocht je interesse hebben om bij ons langs te komen ben je welkom op vrijdag avond (tussen 20:00 en 22:00) .
Laat even weten of je interesse hebt dan zal ik je de adres gegevens doorgeven.

Groeten,
Arjan Zegers

windspirit3 zei:
de junior fly 25 te bestellen bij conrad € 135,- ecl verz.
de easystar te bestellen bij rc fun 229,00
en de airbee skysport ook te bestellen bij rc fun 169,00

Om antwoord te geven op je vraag......dan zou ik voor de easystar gaan, het is gebleken op dit forum dat het een goed beginner vliegtuig is.

Maar je hebt nog zoveel meer in deze prijsklasse.......niet om te promote, maar ik vlieg met de cessna 182 van Hype, en die vlieg je al voor 149 euro incl. een 4 kanaals zender en alle electronica + lader.

Houd er wel rekening mee dat dit model van piepschuim is gemaakt, dus bij een redelijke crach kan je direct gaan lijmen.

Maar je hebt ook nog de Minimag van Multiplex en ga zo maar door.

Maar de meeste en zelfs ik,zullen je het advies geven om voor de easystar te gaan........helemaal omdat je al een goed zender hebt.

Ga naar die club en leg je probleem daar voor. Zij leren je binnen no time goed vliegen met die trainer.

Wil je toch iets anders neem dan de easystar en 2 losse servo's en een regelaar voor de bijgesloten motor en een accu met lader. De servo's van die kyosho trainer passen misschien ook en de ontvanger daarvan kun je ook gebruiken. Op die manier is hij dan iets goedkoper dan dat hoge bedrag dat jij opgaf. Daarnaast kost hier in de modelbouwzaak net over de grens met Duitsland (W&W Modellbau te Waldfeucht) de Easystar ready to fly net geen 200 euro. Hiermee kun je ongeveer 1 uur na aankoop al met een instructeur gaan leren vliegen.

In mijn ogen heb je nu een aamtal prima opties binnen. Ik zou als eerste contact opnemen met Arzeg (Arjan Zegers). Hij biedt je immers aan om eens te komen kijken. Mocht het toestel dat je gebouwd hebt iets te hoog gegerepen zijn dan zou ik voor de optie van de Easy Star gaan. Waarschijnlijk kan Arjan je het na het zien van je toestel prima adviseren wat te doen.

Ik wens je in in ieder geval veel vliegplezier! :D

bedankt mensen.

ik sla jullie adviesen zeer zeker niet in de wind. En arjan, vrijdag moet ik helaas werken maar ben zeker benieuwd naar dat adresje.
Ik heb me gisteren toch eigenaar gemaakt van een elektro plane namelijk de "robbe bandit", Zaterdag gaan we hem proberen, we zullen wel zien of die mollen paracetamol bij zich hebben.

nogmaals bedankt.

Grappig, hoe clubleden totaal flippen als ze iemand zien dat met electro wil gaan wildvliegen. ;) Zonde dat jullie dat altijd afschilderen als onvermijdelijk rampenscenario. Een club is gewoon beter, simpel zat. Maar wildvliegen is niet altijd een "flop" hoor..

Als je een complete brandstof trainer hebt staan, dan is de aanschaf van elk extra vliegtuig om te leren vliegen inderdaad zonde van je geld.

Dat terzijde. :P Tis inderdaad zonde. Maar de paniek die toeslaat als iemand eens wat koopt om zonder n club te vliegen, ik zit er soms gewoon op te wachten om te zien wanneer de eerste clubganger begint te kwekken. ;) Maakt niet uit hoor, maar maak de "tegen" partij niet zwart door te zeggen dat je meteen de sigaar bent als je die richting kiest.

Ga nu niet weer een zinloze club vs wildvliegen discussie starten. Het gaat er om om goed advies te geven aan Bas.
En het beste advies: Pak je brandstof trainer en ga naar een club voor een instructeur.

Zelfs jij moet het daar mee eens zijn Sven, een brandstoftrainer is niet bepaald een vliegtuigje wat je na een crash weer zo de lucht in gooit.

Satoer: Ja daar ben ik et helemaal mee eens. :P Brandstof en wildvliegen gaan niet samen.

Ron: Wat nou weer...

Jawel hoor. Vlieg ook zo vaak (verantwoordelijk) wild met m'n raptor. Alleen zelf leren met een brandstof trainer is niet zo'n goede keuze. 1 foutje en je vliegtuig is kapot.

Back