sound module robbe aansluiten

Hallo iedereen,

IK GERAAK ER ECHT NIET UIT!!!!!!!
heb al berichten gelzezn en geprobeerd, maar ik krijg het niet gedaan. de tset werkt wel, maar niets via mijn zender!!!!!:confused::confused::confused:
Ik heb een f14 navy zender, daarin een multiswitch geplaatst
de stekker met rood/oranje en zwarte draad aangesloten op : multi out
de stekker met één enkele gele draad op : multi in 2
waar moet ik de aansluiting maken op de ontvanger (FP-R118F) en hoe moeten
de switchen staan op de soundmodule zelf? ( D1, D2, D3, D4) welke moet ON en welke moet OFF???
uitleg is voor mij niet duidelijk!!!!:shock::shock::shock:

alvast bedankt voor de hulp

volgens mij, moet die enkele gele op kanaal 7-8 van je zender
dan komt je geluidsmodule in je model op dezelfde uitgang als je in je zender hebt gekozen 7-8

Hallo OVL,

Heb je toevallig een multiswitch 16 kanaals encoder gedeelte in je zender zitten?
heb namelijk dit ook gehad, op een 16 kanaals encoder werkte hij bij mij niet en op een 8 kanaals wel.
En anders moet je hem even opsturen naar het robbe service punt om te laten checken of er niet iets aan mankeert

gr
Koos

hoi,

thanks Robert,
geprobeerd, maar nog steeds niets!!

en nee Koos, heb een 8 kanaals robbe F1511
Dit is allemaal nieuw voor mij,
wordt er echt gek van!!!!:(:confused:
zoals ik reeds zei, de test werkt perfect, verder niets!!

dan zou ik hem even opsturen naar Jan van Mouwerik (robbe servicepunt in nederland)
wellicht is er intern iets kapot

gr
Koos

LAMPJE!!!!

Heb je een oud type F14?? (7 kanaals met 8 kanaals ontvanger)

als dat zo is ben je nog een klein printje nodig waar je 3 multiswitches in je zender kunt aansluiten.....

misschien kun je een foto plaatsen???

In de zender heb je naast de 8 kanaalaansluitingen nog 3 afzonderlijke aansluitingen genummerd 1-2-3. 1 = kanaal 8, 2= kanaal 7 en 3= kanaal 6. Wanneer gele draad op 2, moet dit in de ontvanger in kanaal 7 zo is dit bij mij aangesloten en dit werkt perfect. Wanneer je inderdaad een oudere F14 hebt met slechts 7 kanalen heb je die multiadapter nodig.

Yesss :p Het werkt, hartelijk dank iedereen,

juist nog een klein probleempje,

wanneer ik het dieselgeluid aanzet en de motor staat op "neutraal" maakt het geluid alsof ik volle kracht vaar!
Ik moet de stickbijna helemaal in "achteruit " zetten om het "neutraal"geluid te verkrijgen. Wat kan ik heraan doen?

nogmaals bedankt en VROLIJK KERSTFEEST AAN IEDEREEN!!!!!!!:D;)

Back