Soundmodule voor de Happy Hunter

Discussie in 'Werkschepen' gestart door Arend Hans, 10 mrt 2021.

  1. Arend Hans

    Arend Hans

    Lid geworden:
    18 dec 2020
    Berichten:
    1
    Locatie:
    Wezep
    Beste leden,

    Sinds december ben ik de Happy Hunter aan het bouwen en ik ben nu bezig met het inbouwen van de verschillende rc componenten. Het meeste heb ik al maar nog niet een soundmodule. Misschien kan iemand mij helpen met een soundmodule die een mooi dieselgeluid geeft. Ik weet dat Beier er een aanbiedt, deze is nogal prijzig en moet nog geprogrammeerd worden. Wie heeft er tips?

    Hoor graag tips...

    Groet, Hans
     
  2. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.117
    Locatie:
    Oostvoorne
    Hallo Hans, Heb alleen ervaring met een Beier module en lang zitten knippen en plakken om er een (voor mij) acceptabel motorgeluid uit te krijgen. Buiten het geluid kun je er ook nog een stuk of 12 dingen mee schakelen. In mijn geval heb ik voor het motorgeluid in mijn sleepboot uit een Youtube filmpje geluidsfragmenten geknipt en die in de module geladen. Vaak zijn kant en klare geluiden opgenomen in de machinekamer. Maar aan de wal staand wil ik uitlaatgeluid horen. Met de Beier module kan dat, mits je als basis een goed uitlaatgeluid hebt als basis. Heb er wel erg in datmet het veranderen van de frequentie ook de toonhoogte verandert. Heb daarom als basisgeluid voor een draaiende motor (120 - 360 toeren) dat bij 240 toeren genomen. Filmpje voor het knippen van geluidsfragmenten zoals starten, draaiende motor en stoppen. Gr. Klaas.



    En dit is er van gemaakt

     
    Arend Hans vindt dit leuk.
  3. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Een ander belangrijk aspect is de speaker. In de HH heb je redelijk de ruimte, dat is een voordeel.
    Maar maak een goede 'bassbox' om je speaker, dan heb je bij een goed opgenomen geluid ook een goede weergave.
     
    Arend Hans vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina