Southampton

Kan het mis hebben hoor, maar deze lijkt erg veel op een sleepbootje van "Dicky"
Dan is 299 Euro een boel geld.

(toegevoegd na wat zoeken:
omgebouwde Dicky op de WSD 2004
In het 2e bericht staan de foto's (1e drie)

(Nog beter ;) de foto's zelf:
afb4440.jpg

afb4442.jpg

afb4443.jpg

en de foto van de Conrad site:
229351_BB_00_FB.EPS.jpg

Tja, ietsiepietsie anders, maar lijkt er wel veel op
(en kost veel minder ;)

Wim

Ja die heb ik zelf ook, maar vindt het echt een raar ding soms stopt ie er al mee na 3 meter :roll:
En ik ben nog even verder gaan zoeken op conrad en wat vinden jullie van de darter king?

Frank,

Die gele Dicky is een omgebouwde! Ik vind die er helemaal niet raar uitzien!
(Op de 3e foto zie je de originele er achter staan.)

Zou jij ook kunnen doen:
Je Dickie ombouwen naar een "echte" besturing. Andere kleurtjes en wat kleine aanpassingen.
Kost je een "echte" besturing: vanaf 40 Euro.
Is dus minder dan een Southampton kopen.
Wanneer je dan die "echte" besturing hebt, kun je varen met je omgebouwde Dicky en een ander schip bouwen, wat zonder besturing geleverd wordt (want die heb je dan al)
Wanneer je nieuwe schip dan vaarklaar is, kun je de besturing uit de Dickie halen en in je nieuwe schip zetten.

Bouwen kan vanuit een bouwdoos, maar ook vanaf tekening. Net wat jij leuk vind en hoever je modelbouw vaardigheden zijn ontwikkeld. (Hoewel sommige bouwdozen verschrikkelijk moeilijk en bewerkelijk zijn. Bouwdoos is niet automatisch synoniem voor eenvoudig.)

Wim

hallo,

De southampton van conrad heeft 2 schroeven waardoor je geen looping hebt. ook kan je met de southampton docerend gas geven en docerend sturen. Helaas is het nadeel aan de dicky dat maar 1 schroef hebt. link naar de site van de southampton: 0901_southampton Een vriend van me heeft die dickie alleen hij stoorde erg tijdens het varen.

tim

Hoi Tim,
Ja dat klopt. Modelslipway brengt van dit schip een model uit. Wyefore is overigens de originele naam van de sleper. Ook Graupner heeft een bouwmodel hiervan op de markt gebracht.

gr,
Wouter

Een tijdje terug heb ik de Hobby Southampton gekocht en ik vind het een mooi en fijn varend bootje. Standaard zit er een 7.2V NiMH 800mAh accu bij, daarvan heb ik er een extra besteld en met een parallelkabeltje (mini Tamiya) aangesloten. Dat gaat prima en vaart lekker lang. De zender komt wat goedkoop over maar doet het prima. Ik gebruik trouwens nauwelijks de gasstick, gewoon de trimmer wat naar voren, dan vaar je mooi constant.

Sommige mensen monteren twee vaartregelaars en kunnen zo de schroeven apart van elkaar laten draaien. Dan wordt 'ie heel wendbaar, maar erg nodig is dat niet, wel prijzig, want dan heb je ook nog een 4-k ontvanger nodig en een zender die ermee overweg kan.

Ik heb op de mijne een cameraatje gezet (Odys mini sport dv of zoiets) en kan er leuke filmpjes mee maken.
q1iZ-QrJrMs[/media] - ‪Waterland 20110531 Heerenstraat Jutphaas‬‏

Kortom, veel fun voor vrij weinig geld. Er zitten zelfs twee flinke messing schroeven op, echt fraai.
Groeten

Fran

Laatst bewerkt door een moderator:
Back