Southside Spinner (x-bow 1:100)

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Daan78, 8 okt 2020.

  1. Daan78

    Daan78

    Lid geworden:
    8 okt 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Grunn
    Hallo mensen,

    Zal mij even voorstellen: ik ben Daan ( Daniel ) uit Groningen en sinds december weer actief in de botenbouw. Heb me inmiddels ook bij een vaarclub aangesloten. De vloot bestaat uit 6 schepen waarvan 2 in aanbouw 3 vaarbaar maar krijgen een makeover en 1 helemaal klaar van zoonlief.

    In 2007 ben ik begonnen aan de Oosterdam vd HAL ( 180 cm ) waarvan het casco klaar is. Tussendoor vele jaren de hobby aan de kant gezet wegens andere interesses ( digit treinen en 1.87 herpa trucks ombouw ).

    Lang verhaal kort: rond nov/ dec begon het weer te kriebelen. Ik wilde weer wat doen maar wat ? Ik kwam ergens een x bow tegen en toen wist ik het: zoiets wil ik hebben!!

    Nou valt het niet mee om zo even een tekening of iets te vinden. Voor mij geen probleem. Aan wat foto's heb ik genoeg ( spantenplan ) Deze kwam ik hier op het forum tegen van een andere bouwer ( van de Kasteelborg )

    Het is een mooie uitdaging, maak hem uit hout zonder tekening. Hij is lekker handzaam, 85cm lang bij 18cm breed. Voorzien van een boeg en hekschroef dus zijwaarts en om zijn as is mogelijk. Voortstuwing geschied door 2x 500 motoren met gewone schroefassen/ schroeven.

    Foto is zoals het model ongeveer zal worden ( in andere kleuren )

    Zal zo nu en dan wat foto's plaatsen...

    Groet Daan
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Fokko 66 vindt dit leuk.
  2. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    Hallo Daan, welkom op dit illustere hoekje van het internet.
    Weer een Groninger
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2020
  3. Daan78

    Daan78

    Lid geworden:
    8 okt 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Grunn
    Tnx !! ook uit Groningen idd en met een gezin en Chauffeur ook... en heb ook treinen :yes:
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2020
  4. Roelof_l

    Roelof_l

    Lid geworden:
    30 jun 2015
    Berichten:
    1.383
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Yes weer een X-bow. Geweldig, ik schuif een stoeltje aan. Ik heb de Seven Viking nog op mijn lijstje staan.
    Succes Daan. Screenshot_2015-04-13-19-16-48.jpeg
     
    Daan78 vindt dit leuk.
  5. Fokko 66

    Fokko 66

    Lid geworden:
    3 sep 2017
    Berichten:
    1.403
    Locatie:
    Winschoten
    Mien evil twin......
    Ook sjoof, heb ook een paar dozen met treinen en ook nog eens in het bezit van een familieleven.
     
  6. Daan78

    Daan78

    Lid geworden:
    8 okt 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Grunn
    Supertof dat er hier nog een paar xbow bouwers zijn . Ben benieuwd wanneer we de eerste beginselen gaan zien...

    Groet Daan.
     
  7. Daan78

    Daan78

    Lid geworden:
    8 okt 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Grunn
  8. Daan78

    Daan78

    Lid geworden:
    8 okt 2020
    Berichten:
    5
    Locatie:
    Grunn
    Zover ben ik momenteel. Zeer tevreden over het model "an sich" . Ben ook geen purist, als hij maar flink in de buurt komt van een echte.
     
    Fokko 66 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina