SP 10.5T motor V.2. sensor probleem.

Hallo,

Na de laatste keer wezen te gaan rijden op MAC, had ik een Speedpassion 10.5T v.2 motor gestoken. Daarvoor iemands v3 geleend.
Met de v3 ging alles prima maar met de v2 dus niet helaas.

Het probleem issem dat blijkbaar de sensor niet werkt. De motor werkt normaal en geen last van cogging, maar normaal springt de boost op een bepaalt moment in en dat doet die dus niet.

De motor heeft de eerste lipo normaal gewerkt met vertiming. Ging even hard als een v3... Met de 2de lipo merkte ik meteen dat de power er niet meer inzat en de topsnelheid gewoon van een niet vertimede 10.5T was.
Heb zeker 5 verschillende lipo's geprobeerd omdat ik dacht dat ze te licht waren (5000mah 30c). Dan zei iemand dat het de sensorkabel zou kunnen zijn, nu heb ik 3 verschillende kabels geprobeerd en steeds hetzelfde.

De eerste halve ronde had je terug die power en dan weer niet.

Zou het kunnen zijn dat de aansluiting met de sensor kabel in de motor niet goed meer is ? Zoja hoe kan ik dit kijken en eventueel oplossen ?
Andere motoren werken perfect op de extreme stock hobbywing regelaar (17.5T, 12T, 10.5T v.3)

Alvast bedankt!

Olii,

Zeker de oude sensoren van Speed Passion moesten perfect recht zitten, wilde ze werken. Heb je de motor al open gehaald en schoon gemaakt? Kijk dan meteen of de sensor niet scheef zit, of beschadigd is. Vuil kan immers ook de boosdoener zijn.

Bij die sensoren heb ik ook al gehad dat de pinnetjes er uit kwamen zetten (door veel vuldig gebruik) omdat de soldering losgebroken was. Probeer met een puntig iets (mesje, pincet) zachtjes tegen de pinnetjes aan te tikken en kijk of ze bewegen. Ook als er hoogte verschillen in de pinnetjes zitten is het niet goed.

Wat je zou kunnen proberen, een V3 sensor zou in en V2 huis moeten passen. Je kunt hem alleen niet vast zetten? Andersom gaat niet, probeer eens te kijken of een V3 sensor er in past en kijk of deze dan werkt. Het zou in theorie ook kunnen zijn dat één spoel niet werkt ofzo. Zo zou je de sensor kunnen uitsluiten, of niet.

Overigens zijn nieuwe sensoren verschrikkelijk prijzig (zo rond de €25,-)

Succes

Groet Robert

Robert
Alvast bedankt voor je reactie.

We hebben steeds geprobeerd met een v3 sensor. Misschien dat daar de fout kan zitten ? Ik denk niet dat wij nog een v2 sensor hebben liggen, daar moet ik eens achter horen.

Motor ga ik zo meteen openhalen!
De motor wordt zeer weinig gebruikt dus slijtage aan die pinnetjes zou raar zijn..

grtjz

Heb eens een andere sensor kabel (deze keer zorgvuldig en niet haastig als vorige keer) gemonteerd en als ik verscheidene keren gewoon op de carstand gas gaf ging die gewoon in boost.
Nuja veel maakt het niet uit want heb nu een v3 in men bezit..

Back