Sp400 begint te piepen

ik heb een regelaar schulze slim 10be anngesloten op een sp 400 als ontvanger dient de Hitec HFS-04MI, ik koppel de accu aan en de sp400 begint te piepen en doed niets, Dat is toch niet normaal hé???

Doe ik iets fout???

Ik denk dat je accu leeg is,dan heeft ie zowijnig kracht over dat ie de as net nietlangs de magneet kan krijgen en dan gaat ie piepen.

Theo Coenen wrote:
Die schulze slim 10 zal waarschijnlijk net te weinig zijn. Probeer deze nog snel te ruilen voor een maatje groter dan loop je daar alvast geen risico's mee.

Lees in net in een ander draadje van jouw :?

Accu juist opgeladen, het is een 8.4V pack met 1900Mih, de verkoper gaf dat mee, hij zei dat een juiste combinatie was

Oke,dan kna je regelaartej het niet aan,die is voor een 280 ongeveer. Dus als je nog beweging in je motor krijgt is het niet allesn wat eruit komt

dan heeft die verkoper me iets aangesmeerd dat niet werkt op een sp400 :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Een 10 A regelaartje is inderdaad zeer licht en kan het mogelijks niet al te lang uitzingen in combinatie met een SP 400 maar dat wil nog niet zeggen dat, bijaldien je alles correct hebt aangesloten, je de motor niet kan laten draaien met dit regelaartje. Dit regelaartje zal heus wel de nodige spanning (8,4 V) overbrengen naar die motor doch dit mogelijks niet kunnen volhouden wegens de hogere stroomeisen van de motor.

Mogelijks zit de de fout ergens anders, ben je zeker dat je kanaal 3 hebt gebruikt? Je moet ook de regelaar "kalibreren" door eens volgas te geven waardoor de volledige "loop" van de gasstick wordt herkend. Heb je al een keer je motor rechtstreeks aangesloten op die accu, en wat doet hij dan? en kan de motor vrij lopen? (spinner die tegen het front van het toestel sleept oid waardoor de motor niet op toeren komt).

Ik heb een Slim 18A (niet meer in de catalogus van Shultze aanwezig) en die piept ook bij laag motortoerental (het is dus niet de motor die piept).

Eventueel eens foto van je set up plaatsen.

Stevo

Motor begint te piepen? Gas wel dicht? Of prongelijk aangesloten met volgas? (servo reverse gas kanaal?)

Stevo zei:
Een 10 A regelaartje is inderdaad zeer licht en kan het mogelijks niet al te lang uitzingen in combinatie met een SP 400 maar dat wil nog niet zeggen dat, bijaldien je alles correct hebt aangesloten, je de motor niet kan laten draaien met dit regelaartje. Dit regelaartje zal heus wel de nodige spanning (8,4 V) overbrengen naar die motor doch dit mogelijks niet kunnen volhouden wegens de hogere stroomeisen van de motor.

Mogelijks zit de de fout ergens anders, ben je zeker dat je kanaal 3 hebt gebruikt? Je moet ook de regelaar "kalibreren" door eens volgas te geven waardoor de volledige "loop" van de gasstick wordt herkend. Heb je al een keer je motor rechtstreeks aangesloten op die accu, en wat doet hij dan? en kan de motor vrij lopen? (spinner die tegen het front van het toestel sleept oid waardoor de motor niet op toeren komt).

Ik heb een Slim 18A (niet meer in de catalogus van Shultze aanwezig) en die piept ook bij laag motortoerental (het is dus niet de motor die piept).

Eventueel eens foto van je set up plaatsen.

Stevo
In de operation instructions van de regelaar zegge ze dat voor parkflyers is, en voor een normale sp400 (even for a normal speed 400)
ben heel zeker dat ik kanaal 3 gebruikt heb.
Het enige dat kan is dat ik te grof gesoldeert heb :?(heb al1 een groffe soldeerbout:?)
yep keb ook de moter rechtstreeks laten aangesloten op een accu, moter draaide normaal
Oh ik d8 dat de moter piepte

Dan breng je hem terug naar de winkelier en vraag je een andere, "zwaardere" vaartregelaar want normaal gezien is aansluiten van die zaken heel simpel en is de jouwe mogelijks defect.

Nog een laatste vraag, per ongeluk niet de motor +- aan de batterij aangesloten en vice versa?

Stevo

Stevo zei:
Dan breng je hem terug naar de winkelier en vraag je een andere, "zwaardere" vaartregelaar want normaal gezien is aansluiten van die zaken heel simpel en is de jouwe mogelijks defect.

Nog een laatste vraag, per ongeluk niet de motor +- aan de batterij aangesloten en vice versa?

Stevo
Volgens mij niet, ik heb het al een paar maal herhaalt en alles dubbel gecheckt

Heb je geen dig. fototoestel om enkele foto's van je setup te posten?

Ik zou niet te veel meer experimenteren en die zaken terug brengen naar je lokale hobbyboer. Anders loop je nog het risco dat de garantie vervallen is (en sommige firma's en winkels hebben echt niet veel nodig om jou aansprakelijk te stellen voor het feit dat hun spullen niet goed werken).

Probeer netjes te solderen, het enige waar een slechte soldering voor zorgt is slecht contact en een hogere weerstand (waardoor je systeem niet optimaal werkt -rendement). Koop ook een toegewijde soldeerbout en dito soldeer (die dingen kosten twee keer niets en kunnen je toestel redden). Gebruik ook toegewijde connectors voor de verbinding van de verschillende onderdelen (accu-motor-regelaar). Bij de minste, kleinste, kortsluiting kun je een vaartregelaar in de vernieling helpen. Nauwkeurig werken is de boodschap.

Stevo

Ja dat is misschien het beste, ik ga dat sebiet trug alle draadjes eraf halen en dinsdag mee terug naar quartel om hopelijk in te ruilen tegen een zwaardere versie, in een ander draadje(beginners->Welke elektronica?) wijze ze me erop dat de regelaar te licht is voor een sp400, ik ga binnekort toch even shoppen dus dan kan er dat ook nog bij :wink:

Airbus,

Laat ons het zo zeggen dat de hoofdreden waarom er geen winkelbesprekingen meer worden gedaan op het forum nu juist tot stand is gekomen door het frequent uitten van kritiek (terecht of onterecht maakt mij niets uit en is hoegenaamd mijn zaak niet) aan het adres van de firma Q waardoor Robert uiteindelijk had besloten om een punt te zetten achter het draadje "winkelbesprekingen" en het volledig van het forum te verwijderen dit mede om juridische en andere problemen met geviseerde firma's te vermijden.

Gewoon die regelaar binnendragen met de melding dat hij defect is zonder meer.

Stevo

Slim 10 is wat krapjes, maar moet op zich met 7 cellen net kunnen.
(1900 NiMh is weer behoorlijk aan de force kant voor sp400.)

Neem het hele spulletje mee naar de winkel. Mischien doe je gewoon iets verkeerd en kunnen ze gewoon demonstreren hoe het werkt.

Juiste manier voor een schulze slim regelaar (zonder rem):
- zender volgas
- accu aansluiten
- je hoort 2 piepen
- gas dicht
- je hoort 1 piep

Met rem:
- zender gas dicht
- accu aansluiten
- je hoort 1 piep.
- volgas geven en 2 seconden daar houden.
- motor loopt volgas en geeft even "hikje" als signaal dat volgas stand is geprogrameerd.

Nu heeft de slim 10 geen rem, dus je kan beide methoden gebruiken. Bij voorkeur toch de eerste. Met piep-piep en piep weet je zeker dat de boel goed geprogrameerd is.
[/quote]

regelaar is al 2weken binnen om na te late zien, maar dat ik hem trug heb zal ik eens testen, bedankt voor de info :D

Greetz
Steven

Back