sp540 size pilon racer

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door raymon, 12 mei 2016.

  1. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    heren.

    ik kan een wat oudere pilon racer krijgen waar voorheen een keller 325pro in heeft gezeten met nimh accus.
    is daar een snelle brusles setup voor te vinden? liefst cheap want ik ben niet echt een electro vlieger. denk aan hk enzo.
    ik dacht zelf nog aan het idee om een buitenloper om te draaien en dan voor op de neus te plaken.
    maar wat voor motor moet ik kijken?
    benzine en methanol weet ik een hoop van af maar electro is niet mijn ding wat dat betreft:)

    Mvg
     
  2. quatie

    quatie

    Lid geworden:
    18 okt 2014
    Berichten:
    193
    Wat voor een gewicht en afmetingen is het toestel, hoe snel wil je gaan?
     
  3. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Zoals ik al eerder zei, Het rc 2w20 op 3s met een 5x5 of 4,75x4,75 propje of een Mega 16/25/2 met een 5x5 op 2 of 3s lipo, wel bij de laatste goed kijken naar de stroom en koeling.
     
  4. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Met een Turnigy 380L kom je voor weinig geld een heel eind.
    Op 3S en een 5x5 propje trekt het ruim 30 Amp en gaat daarmee vlot, later eventueel op 4S en een 4.75x4.75".
    Met een prijs van nog geen € 20,- kan je er geen buil aan vallen.

    Voor € 100,- of meer:
    De HET 2W20 met een kv van 3500 is op 3S is wel héél erg hot en trekt met een 4.75x4.75 al meer dan 50 Amp. Met een 2S en 5x5 gaat het beter met 35 Amp.
    De Mega 16/25/2 is met een kv van 2470 weer vrij tam, die heeft minimaal 3S en 5x5 nodig (30 A) of 4S en 4.7x4.7 Cam (40A) met koeling.

    De Turnigy heeft een 4 mm as en de 2 andere een 3.2 mm as.
    Allebei kunnen ze krom, mijn ervaring bij mijn Gilette's is dat een mooie 38 mm alu Präzisions spinner van Graupner die maar net vrij loopt van de romp kromme assen kan voorkomen. Wel altijd een harde rem op de motor en voldoende snelheid afbouwen om te landen met de prop stil. Dat scheelt je heel wat props.

    Rick
     
  5. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Ik krijg hem maandag. Kan het dan wegen.
    En eventueel accus passen kwa maat.
    Maat dit zijn toch allemaal sp400 vervangers? Is dat niet teklein?
     
  6. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    Ik heb zelf na 15 niet meer met de Gilette gevlogen te hebben een EDF3W ingebouwd met 3S en 4.75x4.75" propje.
    Motor is 78 gram en kv=3000. Ging echt als de brandweer, ik had danook niet meer voldoende routine met het toestel om hem heel te houden. :mad:
    Omdat ik nog een onafgebouwde Gilette heb van de WK van 1996 en de motor/regelaar nog heel is wil ik die eens gereed maken en voorzichtig beginnen.

    Een 2W20 met 93 gram en kv=3500 moet op 3S en 4.75x4.75 echt hard gaan.
    Als je op WK niveau wilt meedoen aan F5D is het niet voldoende, dan moet je meer meenemen, ook financieel.

    Rick
     
  7. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
  8. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.054
    Locatie:
    Gouda
    De motor die ik bedoelde is deze:
    http://www.hobbyking.com/hobbyking/...y_380L_V_Spec_Inrunner_w_Impeller_2600kv.html

    Maar de 480S (als hij geleverd kan worden) is een paar tandjes heter.

    Mogelijk eerst de leverbare 380L bestellen, en daarmee vliegen, en wat routine krijgen. Als de 480S leverbaar is kan je hem alsnog verwisselen. Let op zwaartepunt,
    Voor de € 18.29 die de 380L kost hoef je het niet te laten. De 80A regelaar kan je dan gewoon blijven gebruiken.

    Alternatief voor de 480S/3200 op 3S als vervolg optie, is de 380L/2600 blijven gebruiken op 4S als je regelaar het aan kan.

    Rick
     

Deel Deze Pagina