Spacescooter Brushless

Aangezien er vrij veel mensen nu een SpaceScooter hebben en ik ook graag wat advies nodig heb open ik maar een topic hierover.

Ik heb direct een vraag :

Combinatie Spacescooter met een Roxxy 2827-34 is dat goed te doen? welke prop is hiervoor geadviseerd?

Ik heb al een Spacescooter topic geopend. ;) Maar geeft niet, hier zullen we et exclusief over gepimpte brushless spacescooters hebben. :)

Dan kick ik het hier nog maar even op...

Ik zoek ook een borsteloze motor voor de Space scooter..

Het liefst zou ik een Fietsbel willen nemen, welke is hiervoor het meest geschikt?

Mvg Jesse

Mij lijkt de spacescooter ook wel een leuk vliegtuig en toevallig heb ik ook nog zo'n robbe roxxy liggen. Maar als je hem goed opvoert blijft hij dan nog steeds als een park/slowflyer vliegen of kun je er ook een echt racertje van maken?

groeten matthijs

Hmm, vreemd, hij ligt er inderdaad uit. Momentje dan kijk ik wat er aan de hand is. ;)

EDIT:
Apache had n lam vleugeltje. ;) Hij doet et weer.

Jongens,

Ik heb ook een space scooter,en ik moet zeggen het is het leukste vliegtuigje dat ik tot nu gehad heb.(spijtig dat hij niet meer verkocht wordt trouwens,benieuwd wat zijn opvolger wordt).
Staat nu een typhoon 15/10 op met 1700mAh lipo 3cel met een gws 8x5 sportprop. Dit is echt het perfecte huwelijk!!! Gaat echt hard, stijgt verticaal. Dit weekend zelfs een zelfgemaakt depron zwevertje aangehangen en gedropt. Power genoeg!!

elektroflyer zei:
Jongens,

Ik heb ook een space scooter,en ik moet zeggen het is het leukste vliegtuigje dat ik tot nu gehad heb.(spijtig dat hij niet meer verkocht wordt trouwens,benieuwd wat zijn opvolger wordt).
Staat nu een typhoon 15/10 op met 1700mAh lipo 3cel met een gws 8x5 sportprop. Dit is echt het perfecte huwelijk!!! Gaat echt hard, stijgt verticaal. Dit weekend zelfs een zelfgemaakt depron zwevertje aangehangen en gedropt. Power genoeg!!

Heb jij nog aanpassingen moeten doen om die typhoon passend te krijgen? Of heb je de motor er gewoon ingelegd en mot het elastiekje vastgeklemt? Ik vlieg hem namelijk nog met een standaard speed400, maar ik overweeg een upgrade en laat ik nu net nog een 15/10 hebben liggen :P

Aangezien het met de speed400 een kwestie van klemmen is ben ik zeer benieuwd of dat ook hier het geval is :)

haha dat is me wat

Laatst bewerkt door een moderator:
Zomaar n maf idee, maar zijn dr mischien niet leuke inrunners die zo op de sp400 flensmaat passen van de originele aandrijving?

haha dat is me wat

haha dat is me wat

Jongens,

om eventjes op de 15/10 terug te komen:
Wat betreft de inbouw:
Gewoon in de doe het zelfzaak een stukje grijze pvc buis gekocht,een 5-tal cm afgezaagd. vooraan een plastic plaatje gelijmt met seconde lijm, dit plaatje voorzien van gaatjes zodat je je motor kan bevestigen.Moet nu wel toegeven dat ik thuis een draaibankje heb, wat het allemaal wat makelijker maakt.
Wat de roxxy betreft:
Heb ook zo eentje liggen, maar komt net wat power te kort om leuk te vliegen.
Vlieg mijn scooter met een 8x6 HD prop van GWS met spinner. Gaat perfect.

Dat idee van die buis werkt wel, maar:
- PVC buis is behoorlijk aan het gewicht
- PVC laat zich wat lastig lijmen. Let op dat het stevig zit.

Voor lagere vermogens gebruik ik een deksel van een spuitbus. Voor wat meer vermogen moet hetzelfde idee te gebruiken zijn. Zoek eens naar kunstof (vitamine) potjes of taaie plastic bekers van ikea buivoorbeeld. Dan zit de bodem er al in en het is wat lichter.

Harold zei:
Dat idee van die buis werkt wel, maar:
- PVC buis is behoorlijk aan het gewicht
- PVC laat zich wat lastig lijmen. Let op dat het stevig zit.

Voor lagere vermogens gebruik ik een deksel van een spuitbus. Voor wat meer vermogen moet hetzelfde idee te gebruiken zijn. Zoek eens naar kunstof (vitamine) potjes of taaie plastic bekers van ikea buivoorbeeld. Dan zit de bodem er al in en het is wat lichter.

Thanks voor de tips, ik koop anders wel een stukje hout wat al op maat is gemaakt voor de motor ophanging van de HET RC 15/10, in dat geval is het volgens mij alleen een kwestie om de buitenkant van het houten plankje op maat te maken zodat deze past in de rigel van de oude speed400 motor, toch of zie ik een stap over het hoofd?!?

Back