Spanlak aflakken

Discussie in 'De Spuitcabine' gestart door patrick paans, 11 jan 2019.

  1. patrick paans

    patrick paans

    Lid geworden:
    18 okt 2017
    Berichten:
    19
    Locatie:
    limburg
    Ik heb een vliegtuig met zijde bekleed en afgelakt met 3 lagen spanlak en deze glad geschuurt. Ik heb blanke lak van 2k in spuitbussen. Nu vraag ik mij af welk soort lak ik nu het beste kan gebruiken over de spanlak en daarna overspuiten met blanke 2 k lak. En is het beter on een grondlaag te gebruiken.

    Bvd
     
  2. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    794
    Om het gewicht zo laag mogelijk te houden is het bij LB kunstvlucht modellen gebruikelijk geen grondlaag te gebruiken, Spuitbusverf gaat redelijk goed over spanlak en blanke lak maakt dat je het daarna goed kan polijsten. Waar je op moet letten is dat je verf soorten elkaar niet bijten. Spanlak reparatie over spuitbus wordt een vieze smurrie maar spanlak over 2k doet niks.

    Voor electro modellen kun je volstaan met alleen spuitbusverf, die is minder mooi te polijsten dan 2K en ook minder slagvast dan 2K maar dat werkt wel lichter af dan blanke lak. Hangt sterk van je model af of dat belangerijk is.

    Zie ook de bouwverslagen van Henk in de LB sectie. Hier een mooi voorbeeld: https://www.modelbouwforum.nl/threads/project-gran-canaria.254945/page-4
     

Deel Deze Pagina