Aan allen:

't Is maar goed dat de scherpte van die oude foto's het niet haalt bij die van tegenwoordig....
Tot het 1985 model is alles met de kwast gedaan, met cellulosenitraat lak . Was toen nog verkrijgbaar als autolak, in alle kleuren die je maar kon bedenken. Hechtte natuurlijk prima op de spanlak, omdat deze dezelfde basis had.
Wel moest er aan het eind nog een transparante toplaag (Sikkens Rubiet of de 2K lak van WIK) overheen.
UIteindelijk slaagde de brandstof er altijd wel in een toegang te vinden onder deze laag, waarna het model snel zwaarder werd door de olie en de buitenkant vreemde rimpels begon te vertonen. Als je daar niet voorzichtig mee was, dan wreef je de hele kleur er zo af...
Het geluk met de SuperSuppi (het model in transparant tissue, met rood/zwarte afwerking) was, dat deze maar relatief kort dienst heeft gedaan. Ik heb hem dan ook nog steeds als een soort relikwie. Maar dik onder het stof en de bespanning is helemaal vergaan...
Maar het was inderdaad wel mijn eerste model waar de glimmende toplaag niet allerlei ellende nog eens extra aan het licht bracht.
Vanaf 1985 is alles met de spuit gedaan, dankzij mijn (toen) nieuwe vliegcollega's, die hierover beschikten.