spanlak

• Topicstarter Topicstarter Flexman
  • Startdatum Startdatum
F

Flexman

Guest
Hallo,

Weet iemand of ik spanlak kan gebruiken om mijn motorschot brandstofbestendig te maken.

Ik heb in het motorschot zitten zagen om mijn motor te kunnen kantelen dus moet deat stukje brandstofbestendig worden.

Of is er iets anders wat ook brandstofbestendig is.

Alvast bedankt,

Arie

Nee, spanlak (nitro-cellulose lak) is niet brandstofbestendig. het kan weel gebruikt worden als basis,met daarover eenbrandstofbestendige lak. Een hiervoor goed bruikbare lak is G4 van Romar-Voss, dat bij verschillende modelbouwzaken wel leverbaar is (o.a. bij Hobby-in, Waalwijk). Wordt ook veel gebruikt om dunne glasmat, ter versteviging van balsa oppervlakken, op het hout te laten hechten. Het is licht bruin (vernisachtig) van kleur, houd daar rekening mee. Dunne 2 components epoxy kan ook.

Ik dacht dat ik wel duidelijk was!? Je kunt dus (moet niet persee), eerst spanlak op het brandschot (en in het tank-compartiment) aanbrengen, dit trekt er als een soort primer goed in. Daarna G4 lak of dunne epoxy op het brandschot (en in het tankcompartiment) aanbrengen(een of twee lagen, zodat het oppervlak licht glanst, tussen de lagen met fijn schuurpapier de opkomende vezels licht wegschuren, en het geheel is tegen intrekkende brandstof beschermd. Is het zo wel duidelijk?

Nee.. Wat Joost bedoeld.. In dit forum plaats je TIPS en dus niet het vragen erom!

Daarvoor heeft Robert iets héél moois uitgevonden...namelijk 'Algemeen'

..er mag hier weleens wat nauwlettender gemodereerd worden.. :roll:

Jorrit ook, niet te vergeten.

Hmm, uit een vraag kunnen ook goede tips volgen, schemergebied.

Uit de oude doos.

Leuke ontwikkeling van het forum. :D
Je mocht "vroeger" niet eens iets vragen. 8O

:lol:

Tegenwoordig kun je beter niet laten merken dat je niets te vragen hebt.... :rolling:

Back