spanning en stroom meting wat gebruik je?

Hoi,

Je hebt van die amperetangen die je over een draad heen zet en dan meet hij de stroom.
Zoiets heb ik niet maar doe het meestal als volgt :
Op mijn schulze kan ik zien hoeveel stroom erin het pakket is gegaan tijdens het laden en vervolgens meet ik de tijd dat de motor draait. Een simpele rekensom brengt je naar de hoeveelheid stroom die je motor trekt. Het is wel niet erg naukeurig maar het geeft wel goede indicatie en ook nog eens goedkoop !

Groeten Joris

Ik gebruik hiervoor de Wattmeter van Astro. Deze ligt in prijs zo rond de $60,00. De meter gaat tot 70 volt en 100 A, en geeft in een oogopslag het voltage van de accu en het complete stroomverbruik. Een kleine toerenteller erbij en je weet in een keer wat de motor accu combinatie doet.

Die meter wat jij aangeeft doet voor dat geld nog veel meer. En is ook te gebruiken als hulpmiddel om te kijken of de frequetie vrij is. Enkele maanden terug stond hiervan een test in de FMT.

Bij ons op de club is er ook iemand met zo’n ding en hij is heel er tevreden, het zit allemaal in dat kleine ding en volgens de test in de FMT is hij ook heel erg nauwkeurig, die toerenteller geeft zelfs op de één omwenteling nauwkeurig aan.

Back