Spanning loopt langzaam op in ontvanger ??

Discussie in 'Model elektronica' gestart door wnieuwhof, 18 okt 2017.

  1. wnieuwhof

    wnieuwhof

    Lid geworden:
    24 mei 2013
    Berichten:
    104
    FrSky D8R-II PLUS 2.4GHz 8CH Receiver with Telemetery

    Als ik deze ontvanger bind met mijn Taranis DX9 , geeft hij een waarschuwing A1 critical , na een aantal seconden : A1 low en na 10 seconden niets meer. A1 geeft de beck spanning aan.
    Ik zie ook de spanning die hij in het scherm aangeeft langzaam oplopen van 4.8 naar 5.0 .......enz. loopt steeds verder op.
    Ik vlieg de kist op 2S ( direct op de ontvanger 7.4 V ) zonder Beck ! , dat zou geen probleem moeten zijn want bij de specs staat 4.4 - 10 V . Hoe kan het dat deze zo laag begint en heel langzaam oploopt ??
    Iemand een idee ??

    Hoor graag,
    Wim Nieuwhof
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    En als je met een multimeter op de pennen van de ontvanger meet, dan meet je de echte spanning die de ontvanger en servo's krijgen.
    (servosnoertje rood en zwart kaal maken en daarop meten)
    Ik denk dat het een meetfout is uit de ontvanger.

    GJ
     
    toostbeek vindt dit leuk.
  3. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Heb je A1 ergens op aangesloten of heb je een jumper geplaatst tussen A1 en X.

    Om de spanning te meten die op de servo poort staat, dus de spanning rechtstreeks van je accu dan moet je die jumper plaatsen.

    Is die niet geplaatst en er is verder ook niks aangesloten op pin A1 dan kan ik me voorstellen dat je rare waardes krijgt.

    Leg even uit hoe je alles hebt aangesloten
     
  4. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Onbekend
    Het op afstand oplossen van een electronisch probleem is vrij lastig, zeker met vrij weinig informatie.
    Het lijkt op een hardwarematige fout. Het zou kunnen duiden op een defecte condensator in de ontvanger.

    Andere ontvanger al geprobeert ?

    Succes en grt,

    Arnoud.
     

Deel Deze Pagina