spanning uit de ontvanger

• Topicstarter Topicstarter L A U R E N S
  • Startdatum Startdatum
L

L A U R E N S

Guest
Ik wil weer een digitale camera in mijn vligtuig bouwen. Eerder had ik er een ingebouwd waarvan ik de knopjes met een servo bediende. Dat neemt veel ruimte in beslag en is behoorlijk zwaar. Nu heb ik de camera uit elkaar gehaald nu wil ik de ontvanger rechtstreeks op de camera aansluiten. Daarvoor moet de ontvanger i.p.v. de servo laten draaien, een stroompje (aan of uit) geven aan de hand van een schakelaar op de zender.

Hoe krijg ik mijn ontvanger zo ver dat ik door het omzetten van een schakelaar op de zender uit het betreffende kanaal spanning krijg. (een servo heeft altijd spanning ik wil alleen spanning als ik de schakelaar omzet.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel en dat iemand de oplossing weet.

dit zal niet lukken vrees ik...
een servo snoer heeft drie contacten: eentje is de massa, eentje is de voeding en een ander is het PWM signaal. De massa en de voeding is in (zover ik weet) alle gevallen rechtstreeks verbonden met de batterij. Het maakt dus niet uit of je de voeding van je servo aan de batterij hangt of op de ontvanger in steekt.
Wat jij nodig hebt is een schakelend circuit bedient door het PWM signaal. Veelal gebeurt dit door een PIC microcontroller maar er zijn ook andere mogelijkheden. Over dergelijke circuits is er al genoeg geschreven hier, even zoeken dus...

Mvg,
Maarten

Maarten Zanders schreef:

Over dergelijke circuits is er al genoeg geschreven hier, even zoeken dus...

zal ik zeker doen maar in ieder geval bedankt
PS: i had al zo'n vermoeden aangezien servo's constand stroom gebruiken.

misschien als je een printerboard uit een servo sloopt , en die aansluit op de ontvanger.
Als dan normaal de moter gaat draaien gaat er nu een stroompje naar do foto?

Zoals gezegd ff zoeken, er zijn zat schakelingetjes die een fotocamera bedienen. Volgens mij is er zelfs een draadje over de ombouw van een Aldi-camera...

Conrad heeft een SMD schakelaar, deze weegt slechts 3,5 g.
wordt gevoed met 4,5-6V en mag een spanning van 5 tot 18 volt bij 1A schakelen.
bestelnr. is; 191779-81, de prijs is 12,95.
er is er ook nog een met 2 schakelkanalen, maar kijk hier maar even voor op de site.
groetjes piet

het is volledig afhankelijk hoe de camera werkt of dit kan. Er zijn verschillende oplossingen voor verschillende cameras en zoals al gezgd zijn al veel beschrijvingen te vinden op hetinternet. Recent een gezien waar nu eens geen PIC of AVR werd gebruikt, weet helaas niet meer waar dat was......als je google vind je hem vast wel.
Anders eens de oude postings lezen van Alex Talsma hier op het forum.

Hans Delemarre

Heeeel erg bedankt. :D :D :D

Ik denk dat ik er nu wel uit kom.

Laurens

Back