Spansk Galeon - gratis

Discussie in 'Historische Zeilschepen' gestart door Ross Cappaert, 17 jul 2022.

  1. Ross Cappaert

    Ross Cappaert

    Lid geworden:
    17 jul 2022
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Ieper
    Beste vrienden,
    Sedert meer dan 40 jaar staat hier ergens op een schoorsteenmantel een half afgewerkt Spansk Galeon van (ik denk) Billing Boats. Ik heb dat toen ik jong was als bouwpakket gekregen, maar heb het nooit af kunnen krijgen omdat de onderdelen die ik bij moest kopen niet meer verkrijgbaar waren, en ik er bovendien toen toch geen geld voor had.
    Al die jaren heeft het de ene verhuizing na de andere meegemaakt en het is een klein beetje vies en beschadigd geraakt, maar voor iemand die zin en kunde heeft kan hij nog perfect opgebouwd worden. Al wat ik erbij gekregen heb in het pakket is er nog.
    Ik kan het over mijn hart niet krijgen om het weg te gooien. Wie hem hebben wil, mag hem komen halen; ik hoef er niks voor te hebben, alleen de wetenschap dat hij eindelijk opgebouwd zal worden... en daarna misschien een fotootje.
    Dus... voor een liefhebber die hem een tweede kans wil geven, hij staat hier op je te wachten!
     
    janzwart en Herby63 vinden dit leuk.
  2. Albertmobiel

    Albertmobiel

    Lid geworden:
    4 mrt 2008
    Berichten:
    420
    Locatie:
    amsterdam
    Hallo Ross,
    Is er een mogelijkheid om de boot op te sturen in een grote doos, zoja wat zijn dan de kosten?
    Ik denk dat Ieper in Belgie ligt, ik ben in Augustus in Belgie. Laat even weten wat de mogelijk
    heden zijn.
    Alvast bedankt.
    M.v.gr. Albertmobiel
     
  3. Ross Cappaert

    Ross Cappaert

    Lid geworden:
    17 jul 2022
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Ieper
    Hallo Albert,
    Opsturen zal een hachelijke onderneming worden, vrees ik. Zo'n schip is immers erg fragiel, hé. Ik wil het wel proberen, al zou ik het niet aanraden.
    Ieper ligt inderdaad in België, in het uiterste westerse hoekje van West-Vlaanderen.
    Als je het persé wil opgestuurd krijgen, dan moet je niet boos zijn als-ie kapot aankomt, hoor... Dus probeer maar een omweg langs Ieper te maken, je zult je een bezoek niet betreuren. Je bent van harte welkom, de koffie zal klaar staan.
     
  4. Albertmobiel

    Albertmobiel

    Lid geworden:
    4 mrt 2008
    Berichten:
    420
    Locatie:
    amsterdam
    Hoi Ross,
    Achteraf gezien heb jij gelijk opsturen is een moeilijke zaak.
    Je hebt een PB-tje.
    Groet Albert
     
  5. Ross Cappaert

    Ross Cappaert

    Lid geworden:
    17 jul 2022
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Ieper
    PBtje gelezen en beantwoord
     
  6. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.782
    Locatie:
    Ittervoort
    Veel plezier beleefd aan dit pakket. In het boek van Peter Kirsch Die Galeonen kan je veel info vinden als je er iets aparts van wil maken.
     
  7. Ross Cappaert

    Ross Cappaert

    Lid geworden:
    17 jul 2022
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Ieper
    Heb jij er zo één? Zat in jouw pakket alles, wat je nodig had? Bij mij bleek, dat er van alles moest bijgekocht worden, en daar ben ik nooit aangeraakt. Dat was wel een afknapper.
    Het was in de jaren '70, en dit forum bestond nog niet...:(
     
  8. Stephan Kertész

    Stephan Kertész

    Lid geworden:
    5 jul 2019
    Berichten:
    7.782
    Locatie:
    Ittervoort
  9. Ross Cappaert

    Ross Cappaert

    Lid geworden:
    17 jul 2022
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Ieper
    Jaaa, da's de mijne inderdaad. Wat je met beslagset bedoelt weet ik niet, maar de dingen die jij daar laat zien die zaten er bij mij wel bij. Het lichaam van het schip heb ik afgemaakt, maar toen ik aan de tuigage wou beginnen merkte ik dat er een deel niet bij zat, bv. veel te weinig kanonnen, en wat nog meer? Vergeten, 't is wreed lang geleden. Maar zelfs in de jaren 70 was er van dat pakket niks meer te vinden in de winkels, en tegenwoordig zijn zelfs de winkels verdwenen...Ik heb het ook erg lang laten liggen, maar behalve een paar van de allerfijnste latjes die er afgebroken zijn bij een verhuispartij, is er niks aan ontbinding, zoals jij beschrijft, gelukkig voor Albert, dan!
    Als hij het even mooi afkrijgt als het jouwe, dan zal ik heel tevreden zijn.
     
    Stephan Kertész vindt dit leuk.
  10. Ross Cappaert

    Ross Cappaert

    Lid geworden:
    17 jul 2022
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Ieper
    Als er intussen nieuwe leden bijgekomen zijn, of de oude geïnteresseerden zijn er nog en nog altijd geïnteresseerd, dan haal ik mijn threadje maar weer eens naar boven... Mijn half afgewerkt Spaans Galjoen staat hier nog altijd te wachten op iemand, die hem will hebben. Gratis voor niks, alleen komen halen...
     

Deel Deze Pagina