spanten ontbreken

• Topicstarter Topicstarter desiree
  • Startdatum Startdatum
D

desiree

Guest
Gekregen een billing boats bouwdoos met een zeeschouw (nr. 532) erin.
De tekeningen zijn aanwezig maar de kiel en spanten ontbreken. Nu kan ik de kiel wel overtrekken van de dwarsdoorsnede op de tekening, maar de spanten staan niet op ware grootte afgebeeld. Er zit wel een beschrijvingsboekje bij met tekeningetjes maar dat is klein en schuin afgebeeld.
Vraag is dus heeft u voor mij de gouden tip om dit op te lossen. Eigenlijk is elke tip welkom want in vergelijking met jullie ben ik een beginner.

Bij Billing Boats zijn er nooit tekeningen bij van de spanten. Een oplossing is om de triplex platen met de spanten, op de kopieerplaat te leggen, en zo een afdruk te maken. Idem voor de kiel, afhankelijk van de maten, moet die in meerdere stukken.
Als iedereen met een BB bouwdoos dit doet, en bereid is om te delen, komen stilaan de plannen beschikbaar.

Neem even contact op met de importeur van Billing Boats, kan je het beste even schriftelijk of via e-mail doen. Grote kans dat ze jou verder kunnen helpen.

Overbeek Import b.v.
Fultonstraat 11-15
3133 KH Vlaardingen
tel: (31) 10- 4351836
fax: (31) 10- 4600198
E-mail: Overbeekmodelbouw@planet.nl

Succes,

Marcel.

Misschien kunnen ze de ontbrekende spanten wel naleveren... Of ze even uit een kit vissen en even onder een kopiëerapparaat leggen zodat Desiree ze alsnog op papier heeft staan....
Ik heb goeie ervaringen met deze mensen.

Groeten,

Marcel.

Dank jullie wel voor de tips.
Heb op jullie advies kontact gezocht met de importeur van Billing Boats en kan niet anders dan positief zijn.
Keurig de ontbrekende spanten en kiel toegestuurd gekregen. KLasse!!
Kunnen jullie mij, nu ik hier toch ben, eens vertellen waarom het overwegend heren zijn die aan modelbouwen doen.
Oke jullie zijn ietjes technischer maar dan nog.

Groeten,
Desiree

Aha een bodelbouwster.
Ik had juist gehoopt dat je dat ons zou kunnen vertellen. :o
Ik zou het niet weten.
Vrouwen zijn net zo creatief en handvaardig maar ze doen daar kennelijk liever iets anders mee.

Hoi Desiree,

volgens mij is Annehoog op dit forum ook met een zeeschouw bezig.
wie weet kan zij je met wat tips helpen.

ff zoeken via de search.....

Back