Sparrowhawk Seagull 62cc

Hallo,
Graag had ik geweten of er iemand dit toestel kent.
Ik zouw hem graag op electro zetten.
Heb nu een 280Kv setup op 10 cellen.
Zouw dit genoeg zijn voor dit toestel?

Hier wat gegevens ervan.

* Wingspan - 85.4ins (216cm)
* Wing area - 1371sq.ins (88.5sq.dm)
* Suits - 50-62cc Petrol
* 4 channel RC with 6 servos
* Factory covered with Profilm
* Length - 71ins (181cm)
* Approx flying weight - 19lb (8.6kg)

SEAGULL SPARROW HAWK 2,16 m ARF | Combustion powered-Motorplanes | Combustion powered-Motorplanes | Modelplanes | Models

Alvast bedankt!
 
Wel raar dat ze bij staufenbiel verschillende motoren adviseren.
Zowel een 38 cc als een 62 cc zenoah.
Het hangt er helemaal van af welke motor je heb en wat je met het model wil.
Ik schat in dat je met je electro motor er tussen onderaan de aangegeven motoren zit.
Maar wel meer als genoeg om lekker te vliegen met deze prachtige kist volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
sparrowhawk toegekomen.
Ziet er groter uit dan ik dacht.
Zeer mooi toestel ziet er echt top uit.
Verlang al tot de eerste vlucht. :) :)
 
... Heb nu een 280Kv setup op 10 cellen.
Zouw dit genoeg zijn voor dit toestel? ...
Niet genoeg gegevens om daar iets over te zeggen. Je kunt met die getallen alleen maar toerental berekenen, propmaat nodig om iets over maximale stroom en vermogen te zeggen. Bovendien ...

De Kv constante, uitgedrukt/gemeten in rpm/volt, zegt niets over vermogen, stroom, kwaliteit, toerental, koppel, cogging, magnetisme, temperatuur, rendement van de motor. Het geeft alleen aan hoeveel toeren motor onbelast zal draaien bij gegeven spanning: rpm = Kv x spanning. Het gaat om welk toerental de motor zal gaan draaien.
Een motor van 10Watt, een motor van 100kWatt (denk 1:1 automotor) en een 1megawatt motor (denk 1:1 trein) kunnen alledrie dezelfde Kv motorconstante hebben.

Een elektromotor heeft maar één Kv, veel of weinig Kv kun je dus niet zeggen. Kv staat gelukkig niet voor kilovolt :smile: doorgaans best wel dodelijk, maar voor velocity Konstante (1/Kv is de generator constante, opgewekte spanning bij toerental, spanning/toerental).

Zoals gezegd, een motor heeft slechts één Kv en die Kv constante zegt weinig tot niets over vermogen, koppel, stroom etc. Dat is een misverstand dat vaak optreedt door foutieve notatie als motor heeft/is 1000Kv. Kv is geen meet-eenheid (zoals meter, seconde, ampère, kilogram), het is een grootheid (afstand, tijd, stroom, massa, spanning, toerental, dichtheid ...). De meeste leveranciers en fabrikanten maken zich hier 'schuldig' aan, helaas.
Schrijven dat een motor 1000Kv is, of heeft, is hetzelfde als een auto die 1500massa is, met een top van 210snelheid, slechts 30.000geld kost en rubberrokend in 5,9tijd optrekt van 0 naar 100snelheid.
Correct:
Kv = 1000rpm/volt.
 
Back
Top