FF dit topic omhooghalen.
Intussen, nadat hij meer dan 2 maanden klaarlag, mijn Spartan ook in gebruik genomen, icm een JR3500G tailservo op de T-Rex500.
T500 is uitgerust met een torque tube, vliegt voorlopig nog op 5S lipo's, maar ik vrees dat ik binnen de maand die allevier uitgeput heb en zal overstappen naar 6S. Om reden van afzwakkende 5S lipo's heb ik al mijn feathering shaft lseeve verwijderd en heb ik de stock 80 shore dampers vervangen door de grijze 70 shore. Nu gaat het iets beter met de hobbelende staart, maar ik moet nog voorzichtig zijn met de collective.
Ik ben gestart met een vrij standaardinstelling :
Ik heb zo'n 8 vluchtjes gemaakt, en ben tevreden over de hold, maar heb wel een zachtjes wiebelende staart bij het hoveren. Straks thuis eens kijken welke mijn gaininstelling is. Ik ben in ieder geval begonnen met een gain van 37 in HH mode (op aanraden van Bert Kammerer :
Bert Kammerer R/C Helis Spartan DS-760 Setup Tips )
Gezien ik bijna 3 maanden niet meer met de 500 gevlogen had wegens kapot, was ik zo blij hem weer vliegend te hebben dat ik de eerste vluchten doorgevlogen heb, nu moet ik me eens gaan toeleggen op het wegwerken van de wag.
Ik heb de servo een verdiepje lager geplaatst, op de receiver tray. Reden : waar hij nu staat kan ik, mede door het gebruik van het schuimpje, het metalen plaatje, en de dubbelzijdige tape netjes aan de PC-aansluiting door een gat in het frame. Foto's volgen nog. Misschien heeft dat er ook mee te maken, en is de receivertray niet rigide genoeg ?
Ik zal mijn bevindingen hier posten.