Spartan RC - ds760 - SMM AVCS Gyro

Hoi.

Na lang nagedacht te hebben over welke gyro ik is moest gaan aanschaffen heb ik besloten om binnenkort de Spartan DS760 te gaan kopen :pHeb ik gelijk een goede gyro voor het geval dat ik naar bv een 500 size ga.

http://www.themodelhelistore.com/gy...cessories/spartan-rc-ds760-smm-avcs-gyro.html

Nu staat er in de gebruiksaanwijzing een behoorlijk aantal opties van servos die je voor deze gyro kan gebruiken. Ik gebruik een servo die niet in de lijst staat. Hoe kan ik er achter komen of deze servo geschikt is en hoe ik de gyro voor deze servo moet instellen. Bij het verkeerd instellen kan dit je servo kosten. Heeft er iemand ervaring met deze gyro???

Groet: Adrie

Het enige wat je moet weten is:
- Hoe snel is hij (BV 0.06)
- Welke pulsen kan hij aan (BV 1520usec/333Hz)
- Type generic (= algemeen)

De specs haal je bij de leverancier van de servo.
Als je dit instelt kun je hem niet mollen vanuit de gyro.

Het enige wat je moet weten is:
- Hoe snel is hij (BV 0.06)
- Welke pulsen kan hij aan (BV 1520usec/333Hz)
- Type generic (= algemeen)

De specs haal je bij de leverancier van de servo.
Als je dit instelt kun je hem niet mollen vanuit de gyro.

mee eens :cool:

Dat is volgens mij gewoon een normale servo...geen digitale.
Dus de gyro zou moeten worden afgestelt op het aansturen van een niet-digitale servo. Dan zit je met die puls ook wel goed.
Verder even checken of je gyro het juiste voltage levert voor de servo....als je gyro boven de 6 volt levert moet je er ook nog eens een "step-down voltage regulator " bijkopen

Je hebt gelijk. Heb ik overeen gekeken.
In dat geval kan hij de puls van de gyro aan als je deze op digitaal zet.

De step-down regulator is zeker het checken even waard overigens :)

Je kunt bij de spartan kiezen uit deze mogelijkheden:

1520uSec 333Hz S9253, S9254, S9257,
760uSec 333Hz S9251, S9256, BLS251
1520uSec 250Hz JR2700G, 8700G, 810G

Er staan nog meerdere servo's, maar ik heb ze er niet allemaal bij gezet.
Best wel lastig dus.

Je hebt tegenwoordig ook een gedowngrade versien van de DS760 : de DS760 Sport !

Heeft enkele functionaliteiten minder, maar die kan je later weer upgraden. Voor 30 € minder (Fastlad).

Wat je vraag betreft, je kan ook altijd een mailtje sturen naar Spartan met je vraag om zeker te zijn.

Back