hallo ik kom zo nu en dan eens speciale duikboten tegen en spijtig genoeg worden deze niet of haast zelden gebouwd er varen 1000 type 7 rond en evenveel type 21 kom ik laast een foto tegen van U37 een type IX duikboot en wat hem zo speciaal maakt is dat er een toren van een TYPE XXI opgemonteerd is vooraan de flak maar de periscoop doorvoeren en andere antennes komen op dezelfde plaatsen door de type XXI toren omhoog het betreft hier dus een boot waar ze de stroom gunstige eigenschappen van het nieuw in aanbouw zinde type XXI toren hebben mee willen testen een foto helaas niet daar mijn pc nog steeds uitligt zijn er zo nog mensen die foto's of andere zaken hebben over zulke boten dan is dit de ideale plaats om ze te posten en wie weet wordt er toch eens eentje van gebouwd heb ook de tekeningen vane en type XXI vracht boot LOL groetjes raf
Raf er zijn 180 IXB duikboten gemaakt tussen 1938 en 1941 de U-107 was een van deze boten en was bewapend met een10.5 cm geschut en een 37 mm + 20 mm lucht afweer geschut voor meer info over deze boten zie UBOAT.NET groetjes
Hoi Raf, Dat zijn inderdaad interessante en zeldzame uitvoeringen. De VIIC is ondanks haar prachtige lijnen een model van 13 in een dozijn. Daarom heb ik besloten om mijn U-47 in de loop van dit jaar om te dopen in de VIIC U-565 met de turm 0 mittelmeer modificatie, met een toren van Dream Arts. Zodat de boot toch net even iets anders is dan alle andere VIIC's. En als je naar de statistieken kijkt: Er zijn maar 62 boten actief geweest in de Med, en een deel van die boten heeft de betreffende modificatie gehad. Dus ook in werkelijkheid een niet allerdaagse verschijning! En voor zover ik kan nagaan heb ik nog geen VIIC in NL kunnen ontdekken die met deze toren rondvaart Het gaat dan om deze toren:
hallo merlijn zo zijn er nog wel een paar voorbeelden een type 9 dacht ik voor turkije aldyrai en de batyrai hier zie je de toren van deze boten beter al is er na een halfjaar zoeken nog steeds niet genoeg info gevonden om deze boot na te bouwen dit is de toren van de ua zo is er ook nog de ub maar minder over te vinden hier ook een paar afbeeldingen van niet alledaagse boten groetjes raf
Zelf vind ik de V80 wel wat hebben, oke het was een expirementele boot, maar toch, zelf maar een keer rc gezien, je weet maar nooit in de toekomst, de VIIC begint op het einde te lopen. Dus als er nog meer info over de V80 aanwezig ik, altijd welkom.
hallo manfred ok de V80 en er waren er nog een paar dacht ik was een experimentele boot maar als je ziet wat er nog allemaal mogelijk is met de bestaande rompen dan is er nog heel wat te bouwen groetjes raf
hallo hier nog een speciaaltje net zoals engelse M klasse boten hadden andere landen er ook een gebouwd de M klasse zijn kanon was nog een ietsje zwaarder van kaliber maar deze boot kon twee keer vuren het zal wel zijn voordeel gehad hebben zekers tegen over en torpedo was een kanon natuurlijk veel goedkoper in gebruik alleen ik denk dat het surcouf is maar het zou ook een japanse boot kunnen zijn iemand een idee ???? groetjes raf
Hallo Jonkje, De VIIC is ondanks haar prachtige lijnen een model van 13 in een dozijn Waarom denk je dat ik mijn 13 in een dozijn VII in de artic kleuren ga zetten, want dan wordt ie 2 in een dozijn. dat 13 in een dozijn heeft mij trouwens ook een tijd tegen gehouden om deze U-Boot te gaan bouwen. Maar waar wij wonen (Friesland) is het nu niet zo dat we over elkaar heen varen. Dan in heel nederland zijn er niet zoveel actieve vaarders en bouwers. Zeker vergeleken met de boten, auto's en vliegtuig bouwers. Maar die Engelse boot met dat dubbelloops kanon is ook wel een heel interesante, maar de eerst komende 900 vloedgaten maar even niet Groeten, Jan.
raf, die ziet eruit als eentje in die in een film is gebruikt genaamd "lorelei" in de film is het een japanse duikboot inderdaad groet ruben
hallo hier nog een paar dit is de engelse M1 of M2 een knoert van een kanon voorop dat moet nogal een trugslag gegeven hebben bij het vuren maar veel goedkoper dan een torpedo mijn gedacht groetjes raf
Dat is bijzonder zeg... net zoals het flinke bankstel onder het geschut! @ Jan: Laat ik het anders zeggen. De U-47 is er een van 13 in een dozijn, vandaar ook mijn motivatie voor een andere toren. Maar als je van de Engel VIIC er een dozijn te zien wil krijgen dan heb je denk ik al een wonder nodig Maar goed dat is het nadeel van het succes bij een mooi type model zoals de VIIC onder water, en in de lucht bijvoorbeeld de Spitfire en de P-51 Mustang... Maar dat maakt ze natuurlijk niet minder mooi
hallo of het nu een engel of een riobbe of zelfbouw is maat niet uit als je ze in het water zet zien ze der allemaal eender uit een type 7 is voor toeschouwers op een tentoonstelling "dass boot"welke nummer of toren er ook opstaat een type XXI ??? is dat een amerikaanse of een russiese boot amerika heeft boten gemaakt met een regalus container er op aarts lelijk maar het geeft een gato een heel ander profiel een type XXI met de amerikaanse toren er op is weer iets heel anders ik heb plannen van een type XXI die nooit is gebouwd maar wel getekend het is een vracht duikboot geworden met een verhoogd voordek tot meer dan halverwege de toren maar net zoals je vliegtuigen blijven het mooie boten groetjes raf
Mocht ik ooit een boot gaan bouwen zal het een 7 worden, ik vind het gewoon een mooie boot. Ik hoef niet anders dan anderen. Wil ik er daarna nog een, dan een Gato.
Na aanleiding van een documantaire die vanmiddag op National Geographic was over de Japanse I-400 supersub. Die eigenlijk bestaat uit 2 samengevoegde rompen met daar boven op een hangaar met daarin plaats voor 3 Seiran vliegtuigen. En met een lengte van dik 120m, 4 flak installaties en een 140mm dekkanon en 8 torpedobuizen in de boeg zeker geen klein zielig bootje! Wel erg jammer om te weten dat de Amerikanen er na de capitulatie 2 buit wisten te maken, die vervolgens naar de USA zijn overgevaren om ze vervolgens in 1946 te laten afzinken voor Pearl Harbour omdat ze bang waren dat de Russen achter dit concept kwamen... Facinerende duikboot! www.navsource.org/archives/08/0849601.jpg Denk dat ruimte voor de inbouw van duiktank en besturing geen probleem mag zijn met een 1:60 model
Nu nog ergens bouwtekeningen en Norbert of Engel zo gek krijgen om er een pakket van te maken..........
Bugatti semi-submersible. Zou in 1925 in staat moeten zijn om 8 mensen in 50 uur van Frankrijk naar USA te vervoeren. (het snelste schip deed er toen meer dan 2 keer langer over). 2400 pk. De luchtvaart heeft de ontwikkeling van dit schip ingehaald. Het is niet verder gekomen dan een model. Het schip was dynamisch duikend, enkel om golfweerstand bij ruwere zee te vermijden.
whiskey klasse, met AIP. De Katran. Deze kon een maand onder water blijven, met 2,5 knoop, tegen de 2 knopen en 7 dagen van een standaard whiskey. toendertijd aan de kant gelegd vanwege nucleaire voortstuwing. Tegenwoordig komt het weer helemaal in, De Lada klasse zou er mogelijk mee uitgerust worden. (ziet er ook niet slecht uit van binnen: hier
Van Geensw. uw foto #7 (permalink) is van de surcouf deze boot werdt geramd door een Amerikaans vrachtschip en ligt aan de noordkust van Panama