spectrum beastx staart probleem

Hoi forumleden,

Hierbij wil ik graag hulp vragen over mijn ar7200bx ontvanger.
Alle instellingen gaan goed behalve de staart uitslag met de rudderstick krijg ik niet goed.
De maximale uitslag stel ik volgens mij goed in alleen na het voltooien van de instellingen isdetotale uitslag van een volledige rudderstick uitslag maar hooguit 10%.
Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen maar kom er zelf niet uit.

waarschijnlijk te lage gain.
Welk lampje brandt er na het opstarten of als je je gain versteld?

Of bedoel je dat bij 10% rudder input de servo al de volledige uitslag maakt? dit is normaal in heading hold.

Hoi DannyvG,

Ik heb nog geen gain ingesteld. Maar als ik 100% rudderstick geef maakt de staart servo een uitslag van 10% naar buiten vanuit de middenstand van de servo.
Dus als ik de heli opstart gaat deze tollen en kan ik m niet stil zetten zelfs niet met vol rudderstick. En de beastx zou dat moeten opvangen uit zichzelf volgens mij. Met vol positief of negatief gain maakt de rudder nog steeds de zelfde uitslag.
De gain kaart is al gespeeld. Dat lijkt mij niet het probleem.

Hoi forumleden,

Hierbij wil ik graag hulp vragen over mijn ar7200bx ontvanger.
Alle instellingen gaan goed behalve de staart uitslag met de rudderstick krijg ik niet goed.
De maximale uitslag stel ik volgens mij goed in alleen na het voltooien van de instellingen isdetotale uitslag van een volledige rudderstick uitslag maar hooguit 10%.
Ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen maar kom er zelf niet uit.

Wat ik trouwens nog erbij wil vermelden is dat ik ook niet in de afstelling modus van de esc kan komen. Het is een aling 70A esc met ingebouwde bec geloof ik.
Het probleem is dat de heli het prima deed met flybar. Toen had ik de futuba gyro erop met een mks servo. De servo gebruik ik nog steeds. Misschien is met deze info nog wat te doen omtrend het probleem?

Mvg Ramon Vermeulen.

Eerst gain instellen bij gear 30% voor te beginnen
Alle kabels goed aangesloten ?
Staat je correctie richting wel goed?

Nick

Laatst bewerkt:
Instellen van de esc

Zender aan
Gashendel vol open(volgas)
Lipo aansluiten
Nu begint er een muziekje te spelen
Je bent nu in programmeer mode
Wel bladen even demonteren

Nick

hi nick,

Bedankt voor de reactie. Ik ga het morgen proberen.
Hopelijk lukt het met de staart. De richting is uitstekend. Tijdens het instellen is de uitslag ook 100%. Dat vind ik zo raar.

gain moet eerst ingesteld staan
alle endpoints in zender wel op 100% ?
geen dual rates ingesteld
geen trim of subtrim ingesteld?

Nick

ik twijfel nu of alle endpoints op 100% staan dat ga ik ook bekijken. Voor de rest heb ik alles op nul staan. Dus geen sub-trims ingesteld en geen dual rates. Daar had ik idd als eerst naar gekeken.
Dat is volgens mij ook de meest voorkomende fout.
Ik zal vanmiddag kijken of ik verder kom met deze info.

pas de waarde voor je gain zo aan in je zender dat lampjes op de beastx F of G oplicht, en de status lamp BLAUW is, staat ie in HH mode'.

Niet zo maar waardes voor gain instellen zonder te weten wat dat in de Beast doet!!!

Wat betreft het instellen van de esc lukt het niet. Eerst zet ik de zender aan, die op volle gashendel (volle trottle). Dan sluit ik de lipo aan. Dan gaat de esc de stappen langs voor het initialiseren. Ik kom niet langs het programmeer menu.
Als ik dan de gashendel terug doe schiet deze meteen in gas geven. Dus zit ik niet in het programmeer gedeelte.

Dit is misschien een hele domme vraag maar je hoeft toch niet een gyro te gebruiken bij de spectrum ar7200bx of is dat juist wel de bedoeling? Zelf dacht ik dat dat namelijk al in de unit verwerkt zat. Maar nu met de problemen begin ik daar aan te twijfelen.

trottle reverse zetten proberen voor progameer mode regelaar
ik heb een futaba zender en bij deze moet trottle altijd revers staan
mischien bij jou zender ook
anders heeft ie op stick boven geen gas en onder vol gas

normaal als de heli rondtollen doet
kan het zijn dat de stuur functie goed staat maar de gain tegenstuur functie hem niet tegen maar mee stuurt
dit kan je controleren door de heli bij de kop en de neus vast te houden en met de staard na links zwenken dan moeten de voorkant van de heck blaadjes na rechts tegen sturen,hou er wel rekening mee dat de heckrotor na achteren draait

gr hub

Dit is misschien een hele domme vraag maar je hoeft toch niet een gyro te gebruiken bij de spectrum ar7200bx of is dat juist wel de bedoeling? Zelf dacht ik dat dat namelijk al in de unit verwerkt zat. Maar nu met de problemen begin ik daar aan te twijfelen.
jammer dat je zo ver weg woont had je graag willen helpen
en nee je hoeft geen gyro te gebruiken bij de ar7200bx dit is een ontvanger met de beastx in verwerkt.

throttle reverse??? je hebt een spektrum zender daar moet kanaal 1 op normaal staan!!!

zoals je zegt dat je de zender aan zet, dan op vol gas en als je de gashendel weer omlaag zet begint je moter te draaien :confused:
zit je niet in stunt mode? de moter mag niet gaan draaien bij gas dicht
en bij spektrum wel beginnen met +30% gain (sorry Gerard)
welke led brand er na het intaliseren ?
en status lamp moet idd wel blauw zijn
later kun je dit finetunen;)

gashendel volgas dan zender aan dan lipo aansluiten.
je esc moet dan ook een melodie afspelen
je hebt een align esc deze is zeer eenvoudig te programmeren eigelijk:p

heb je ook de gehele set up doorgelopen van de beastx?

wat stuur richting betreft
staart aan linker zijde neus aan rechter zijde
nu trek je de staart na je toe (met de hand)
nu moet de staart slider na achteren bewegen(hij gaat eigenlijk altijd de tegenover gestelde richting uit dan waar je de staart na toe trekt)

plaats eens een foto van je staart misschien kunnen we dan meer zien.
staart bladen verkeerd om lijkt mij ook sterk omdat je zegt dat ie eerder wel goed vloog

Nick

en bij spektrum wel beginnen met +30% gain (sorry Gerard)

Als je maar checkt welk lampje aangaat bij deze waarde en indien nodig deze waarde aanpast aan tot lampje F of G aan is. Dat is bij Spektrum rond de 70 want bij 30 zit je nog in rate/normal mode dus...........:bye:;):cool:

dus niet!!!!! van 0 tot +100 HH van -100 tot 0 rate mode dus..... :bye::D:rolleyes:

futaba zal wel anders zijn :mrgreen::worship:

Nick

Laatst bewerkt:
Hoi nick,

Heb idd een blauwe lamp branden na het initialiseren. Verder heb ik geen stunt mode aan. De motor gaat draaien omdat de esc niet in programmeer modus komt. Omdat ik vol gas heb staat volgens mij de beastx op veiligheid. zodra de gashendel onder een bepaalde waarde komt begint de motor te draaien.

vreemd....
lijkt wel dat je esc niet ziet wat 100% throttle is
kijk even in je manual hoe je de esc zijn max en min throttle kunt inleren

Back