Spectrum DX3R problemen op Traxxas Rustler

Hallo, ik heb onlangs mn spectrum ontvanger (3100) in mn rustler ingebouwd en proberen de esc te kalibreren met mn Spectrum DX3R zender en na vele malen proberen werkt het dus niet...
Hij heeft ofwel volle gas of helemaal niets , reverse werkt niet, remmen al helemaal niet en sturen is ook een ramp...
Ik heb mn spectrum menu's uitgepluisd en zitten zoeken/proberen op verschillende instellingen maar wss zie ik toch iets over het hoofd...

Ik gebruik deze zender op 2 andere nitro wagens en heb er nooit enig probleem mee gehad dus snap niet hoe hij of de wagen nu zo moeilijk doet...

Ik had ook problemen met mn traxxas zender , remmen werkte plots nietmeer met als gevolg knal tegen een muur. Gelukkig geen schade maar remmen werkte dus ook nietmeer op de traxxas zender ook niet na alles terug ingesteld te hebben.

profiel staat gewoon op standaard 100% forw 100%rev en 100%brake.

alle hulp is meer dan welkom!

mvg

Pieter

Hoe ziet het calibratie proces eruit ?

Gaat de regelaar gelijk na het aanzetten in het kalibratie proces ?

Als dat het geval is dan kan het zijn dat de ontvanger nog aan het booten is en dus nog geen goede nulstand doorgeeft aan de regelaar.

Kun je oplossen door de ontvanger even op te starten met een extra ontvanger accu op het extra kanaal. Als de ontvanger het doet de regelaar aanzetten en het calibratie proces gelijk af te werken, alles uit te zetten, accu eraf. Dan zou het moeten werken.

Toevallig van de week met een acoms hayabusa en een 'oude' brushed regelaar.

wel je moet calibreren door op door het knopje eventjes ingedrukt te houden op de ESC dan knippert het groen, dan rood en dan moetje het knopje loslaten.
Als het rode ledje 1 maal knippert moetje gas geven tot je een groen lichtje ziet en dan knippert het ledje 2 maal rood dan moet je achteruit gas geven dan knippert het groen en is de calibratie compleet maar hij herkent enkel mn gas en mn reverse niet...

Mn stuurservo reageert ook echt compleet fucked op, trillen en niet reageren.en compleet uit de haak staan...

Pinky, wat zijn epa's? :)

en de framerate staat op 5,5ms kan ook nog op 11ms en 16,5ms gezet worden...

raak er echt niet aan uit... bij mn Savage totaal geen probleem en nu dit...

throttle 100 en brake ook 100 dus maar heeft geen beter effect...

stuurservo flipt van zodra ik mn zender aanzet.

framerate aangepast en weeral niets, het is nochtans een digitale servo en die moet volgens mn zender op 5,5ms staan maar dat werkt dus niet, de andere framerates geven hetzelfde effect...

throttle 100 en brake ook 100 dus maar heeft geen beter effect...

stuurservo flipt van zodra ik mn zender aanzet.

framerate aangepast en weeral niets, het is nochtans een digitale servo en die moet volgens mn zender op 5,5ms staan maar dat werkt dus niet, de andere framerates geven hetzelfde effect...

kan je met sturen btw gas geven?? ik had dat omdat ik in mijn ontvanger gas en rem en links rechts op 1 kanaal had zitten ding flipte ook ...
voor gas en rem moet je in je ontvanger wel een apart kanaal pakken.

GELUKT! gans mn zender es gereset en alles opnieuw ingesteld en dan gecalibreert met de esc en het werkt "perfect".
Ik heb wel meer achteruit dan vooruit maar kben al blij dattie terug alles doet :)

en nu rijden maar! :mrgreen:

bedankt voor de hulp!

@pieter
waar rij jij zoal? ga je soms naar het strand?
want ik kom ook uit jou buurt en misschien kunnen we eens samen gaan rijden? :D

GELUKT! gans mn zender es gereset en alles opnieuw ingesteld en dan gecalibreert met de esc en het werkt "perfect".
Ik heb wel meer achteruit dan vooruit maar kben al blij dattie terug alles doet :)

en nu rijden maar! :mrgreen:

bedankt voor de hulp!
Toevallig verkeerd gecalibreerd (remmen ingedrukt bij het gasgeven en gasgeven bij het remmen) tijden het calibreren?

Back