spectrum ontvanger dsmx met DX7se

hallo allemaal ik heb een vraag
ik heb een nieuwe heli gekocht en wil deze voorzien van een spectrum onvanger.
nu is mijn vraag kan ik met de DX7se (dsm2)ook een AR6210 dsmx ontvanger gebruiken?
heeft iemand hier ervaring mee:confused:

Prima dat je advies vraagt op het forum maar wees voorzichtig:
Iedereen op het forum zal je goedbedoeld adviseren maar niet alle adviezen kloppen...
Bij dit soort vragen kun je het beste zoeken naar informatie van de fabrikant zelf.

Prima dat je advies vraagt op het forum maar wees voorzichtig:
Iedereen op het forum zal je goedbedoeld adviseren maar niet alle adviezen kloppen...
Bij dit soort vragen kun je het beste zoeken naar informatie van de fabrikant zelf.

toch nog even voor de zekerheid zoals in de link beschreven zou het wel moeten kunnen toch?:puppydogeyes:

De DX7se is een DSM2 zender.
De AR6210 is een DSMX ontvanger die ook compatible is met DSM2:
Modulation: DSM2/DSMX
Als je hem bindt aan een DSM2 zender, zul je niet alle mogelijkheden van de DSMX ontvanger benutten omdat de ontvanger dan in DSM2 mode staat.
Andersom geldt hetzelfde verhaal:
Als je een DSMX zender met een DSM2 ontvanger bindt, gaan ze beide in DSM2 mode en benut je niet alle mogelijkheden van DSMX

De DX7se is een DSM2 zender.
De AR6210 is een DSMX ontvanger die ook compatible is met DSM2:
Modulation: DSM2/DSMX
Als je hem bindt aan een DSM2 zender, zul je niet alle mogelijkheden van de DSMX ontvanger benutten omdat de ontvanger dan in DSM2 mode staat.
en dat houd in ?
sorry voor de vele vragen:p
heb deze namelijk nu besteld voor mijn nieuwe trex 600

Je was me voor, zie vorige post.
DSMX is een uitgebreidere technologie dan DSM2 met meer mogelijkheden.
DSMX is DSM2 versie 2...

De DX7SE heeft een 2048 resolutie tegenover 1024 voor de gewone DX7
Wanneer je in DSM2 mode van deze hogere resolutie wil gebruik maken waarvoor de SE versie is voorzien moet je wel volgende ontvangers gebruiken:
(Dit zou je ook in je handleiding moeten terugvinden)
The DX7se is compatible with all of Spektrum’s DSM2 receivers but the extra performance will only be realised if it is used with the following: AR7100, AR7100R, AR9000, AR9100.

De 'gewone' DX7 kan je laten Updaten naar een DSMX/DSM2 zender bij Horizon maar kost wel wat geld. Weet niet zeker of dit voor de 'SE' versie ook kan.

De DX7SE heeft een 2048 resolutie tegenover 1024 voor de gewone DX7
Wanneer je in DSM2 mode van deze hogere resolutie wil gebruik maken waarvoor de SE versie is voorzien moet je wel volgende ontvangers gebruiken:
(Dit zou je ook in je handleiding moeten terugvinden)
The DX7se is compatible with all of Spektrum’s DSM2 receivers but the extra performance will only be realised if it is used with the following: AR7100, AR7100R, AR9000, AR9100.

De 'gewone' DX7 kan je laten Updaten naar een DSMX/DSM2 zender bij Horizon maar kost wel wat geld. Weet niet zeker of dit voor de 'SE' versie ook kan.

dus eigelijk is hij dus niet goed voor mijn DX7se ik heb in mijn trex500 een AR6200 dsm2 deze vliegt hier super mee.
ps handleiding heb ik niet van de zender deze heb ik van een collega overgenomen.
ik ga het gewoon proberen op mijn trex600 werkt ie niet/niet goed stuur ik hem terug.

dus als ik het goed begrijp bedoelen jullie de snelheid van de ontvanger of begrijp ik dit weer verkeerd

Niet dat hij niet goed is, maar wil je je DX7se maximaal benutten wat betreft resolutie (snelheid) in DSM2 mode, dan gaat de voorkeur uit naar één van de voornoemde ontvangers.
De ontvanger die je nu hebt aangeschaft kan je in DSM2 1024 resolutie gebruiken, maar bied ook de nieuwste DSMX technologie, maar die kan je in de DX7se dan weer NIET gebruiken.

De AR6210 zal prima werken, op precies dezelfde manier als de AR6200.
De AR6210 heeft functies die de AR6200 niet heeft.
Deze functies zul je dus niet gebruiken als je geen DSMX zender hebt.

Probeer je het zo voor te stellen:
DSM2 is de taal die een kind gebruikt.
DSMX is de taal die een volwassene gebruikt.
Een volwassene (DSMX) zal alles begrijpen wat een kind zegt (DSM2) maar een kind zal niet alles begrijpen wat een volwassene (DSMX) zegt.
Om goed te kunnen communiceren, moeten beiden de taal van het kind gebruiken (DSM2)

De resolutie waar Danny over schrijft, is de precisie waarmee de signalen verstuurd worden:
De DX7 heeft een resolutie van 1024. DWZ dat een servo in 1024 standen gezet kan worden (mits de servo dat aankan)
De DX7se heeft een resolutie van 2048. Deze is dus 2x preciezer.

De AR6210 zal prima werken, op precies dezelfde manier als de AR6200.
De AR6210 heeft functies die de AR6200 niet heeft.
Deze functies zul je dus niet gebruiken als je geen DSMX zender hebt.

Probeer je het zo voor te stellen:
DSM2 is de taal die een kind gebruikt.
DSMX is de taal die een volwassene gebruikt.
Een volwassene (DSMX) zal alles begrijpen wat een kind zegt (DSM2) maar een kind zal niet alles begrijpen wat een volwassene (DSMX) zegt.
Om goed te kunnen communiceren, moeten beiden de taal van het kind gebruiken (DSM2)

De resolutie waar Danny over schrijft, is de precisie waarmee de signalen verstuurd worden:
De DX7 heeft een resolutie van 1024. DWZ dat een servo in 1024 standen gezet kan worden (mits de servo dat aankan)
De DX7se heeft een resolutie van 2048. Deze is dus 2x preciezer.

zeer duidelijk:thumbsup:

Neem eens contact op met Andy Kunz op RCgroups, hij is lid van spektrums development team en weet bijna alles wat betreft de spektrum zenders/ontvangers DSMX/DSM2
AndyKunz's blog - RC Groups

Ben zo vrij geweest om contact met hem op te nemen en kreeg dit als antwoord:

Hi Arnold!
Yes, it is compatible, but it will be running in DSM2 mode.
ALL DSM2 and ALL DSMX receivers can be used with ALL DSM2 and ALL DSMX transmitters. They only run in DSMX mode when both are DSMX though.

The DX7se is NOT DSMX-capable. If you were to upgrade to a DX7s or DX8 then you would have DSMX, 11ms frame rate, and the same latency as a DX7se.
And trainer would work, too.

Andy

heb ontvanger en mijn trex opgehaald nu nog 1 vraag deze heli heeft een externe bec op welk kanaal moet ik deze aansluiten heb maar een 6 kanaals ontvanger en heb 7 stekkers op de heli ook op de ontvanger 7 aansluitingen waarvan 1 met bind/data dus eigelijk maar 6 of heb ik dit verkeerd:confused:

dag allemaal vandaag alles aan gesloten en alles werkt na behoren .
heli moet nog wel fijn afgesteld worden .
alleen een klein probleempje de gyro staat in norm en niet in HH mode
merk wel dat de staart servo iets na achteren geplaats moet worden want staart draait weg.
maar hoe schakel ik na HH mode met mijn DX7se
moet ik dan een kanaal reversen of zo iets:confused:

al opgelost

Laatst bewerkt:
Back