Speed 300 6V startmotor

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Antony, 8 mei 2015.

  1. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    hallo,
    Weet iemand waar ik nog een speed 300 6V op stock kan vinden?
    Ik wou vandaag mijn RS120 nog een laatste keer opstarten vooraleer mijn F15 te kunnen maidenen, maar midden de startup heeft dit startmotortje de geest gegeven.

    Grtz A
     
  2. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Na wat zoeken heb ik er nog 2 gevonden bij BMS racing in nederland. Ik heb ze dan maar gelijk alletwee besteld. Worden deze motortjes eigenlijk nog geproduceerd?
     
  3. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Blijkbaar was er een fout in het webshop stock systeem, ze hebben ook geen meer. Terug naar af dus :(
     
  4. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
  5. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Die motoren worden door Mabuchi gemaakt, en ik denk dat ze die nog steeds produceren. Al die motoren werden/worden voor andere doelen gemaakt dan de modelbouw (Kwalitatief Uitermate Teleurstellende Brommers en zo..........). Maar begin maar eens te zoeken in de lijst van mabuchi naar die motor. Misschien dat Graupner je nog op het goede spoor kan zetten, maar ik ben bang dat ze dat niet doen. Mabuchi benaderen is ook een optie, maar of dat gaat werken weet ik niet.
    De 7,2 volt motor gaat niet werken, zijn KV is behoorlijk lager, je moet een motor zoeken met een KV van rond de 6000. Ik zal deze week eens zoeken in mijn rommel of ik er nog eentje heb liggen en mocht dat niet het geval zijn dan zul je naar een brushless versie moeten gaan uitkijken.
     
  6. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Kijk eens bij mega motors naar de mig 300 7.2V, deze heeft dezelfde afmetingen en kv als de speed 300 6V
     
  7. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.071
    Op het eerste oog lijkt het de goede te zijn, maar kijk uit, Mabuchi heeft een heel groot assortiment van dit soort motoren, net zoals de overige motoren producenten.
    Het valt in elk geval te proberen.

    Je maakt nog de grootste kans bij de indoorvliegers van het eerste uur, velen van hun gebruikten die motor in vertragingen en zo.
     
  8. benovitch

    benovitch

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    423
    Locatie:
    België/Nieuwkerken Waas
    Mss kan je hier iets mee: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__26268__294RPM_Brushed_Motor_w_34_1_Gearbox.html
    Ik denk dat ik nog één heb, is wel een gebruikte ooit ten tijde van het indoor vliegen. De sticker is van de behuizing dus kan het niet meer zien, de afmetingen komen overeen. Van mij mag je die hebben, die ligt hier toch maar te liggen.
    Ik ga er van uit dat je de Belgische modelbouw winkel ook afgegaan zijt.
    Heb je NotNormal RC geprobeerd, deze doen nogal wat met auto's.
    En ander overstappen op brushless met een converter.
     
  9. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Intussen zit de mig 300 7,2V van mega motors al een tijdje erin. Werkt prima.
    Voor nog geen 14€ zat deze enkele dagen na mijn bestelling al in de brievenbus.
    Prima service daar bij Mega
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Snap niet dat iedereen zoveel moeite heeft om die motoren te bestellen. Staat gewoon op ebay voor een paar euro. Heb er net weer 3 binnen.

    [​IMG]

    Zijn Mabuchi RK-370SD-4530 motoren (Graupner Speed 300 6V zonder Graupner sticker dus :))
     
    verfbrander vindt dit leuk.
  11. Antony

    Antony

    Lid geworden:
    14 jan 2011
    Berichten:
    632
    Tja, als je weet waar je moet zoeken ...
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Ik had het mabuchi type naar 5 min op google gevonden :)
     
  13. Viperman

    Viperman

    Lid geworden:
    13 okt 2008
    Berichten:
    283
    Locatie:
    Roosendaal
    Bij mijn Jetcat P80 doet de startmotor raar, de ene keer doet hij het wel, de andere niet, spanning is aanwezig :weetnie:
    Startmotortje al eens uit elkaar gehaald, maar niets raars gezien, een paar starts gaat het goed en dan stopt hij er weer mee.

    Weet iemand wat voor type electromotortje hier in zit? en waar deze te verkrijgen zijn?

    IMG_0685.JPG

    Alvast bedankt.

    MVG

    Edwin.
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Die mabuchi hierboven :)
     

Deel Deze Pagina