speed 300

• Topicstarter Topicstarter Janhughes
  • Startdatum Startdatum
J

Janhughes

Guest
hallo ik heb zo,n skysurfertje gekocht zo,n parascherm met motortje,alleen gaat dat kreng bijna niet omhoog.
Nu dacht ik aan wat meer celletjes ,ik vlieg nu op de 7,2 v op micro penlite formaat.
Mijn vraagje hoeveel volt kun je op een speed 300 loslaten zonder dat na 5 vluchtjes het motortje weg gefikt is .
En kan ik dan kwa gewicht de micropenlites blijven gebruiken.
Groet Jan :lol:

ik zat net even te kijken maar zag dat de graupner speed 300 6v meer watt levert als de 7,2v.
Alleen stond er niet bij hoeveel je hem maximaal kan belasten zou 9,6v nog gaan :lol: of zegt dan de motor doe het zelf maar.
Groet Jan.

De speed 300 6 volt is alleen geschikt in ducted fans of in vertragingen en dan op maximaal 7 cellen nimh of 2 lipo's. De speed 300 7,2 volt kan tot 10 cellen of 3 lipo's en dan met een Gunther prop.

Als ik jou was zou ik eerst eens kijken welke motor er nu precies inzit en of de accu het wel aankan en niet te ver inzakt als je hem belast. Niet alle micropenlites kunnen hoge stromen contunue leveren.

Reken voor een speed 300 7,2 volt op 2 lipo's met een gunther ongeveer 4,5 ampere en voor de speed 300 6 volt op 2 lipo's met een gunther ruim boven de 10 ampere en in een vertaging 1:5 met een 9x4,7 prop ongeveer 7 tot 8 ampere.

Back