Speed-400 - Vergelijkbaar met welke Brushless?

Hallo Allen,

Heb hier al een tijdje een graupner foamy liggen waarvan de originele constructie met de bijbehordende Speed 400 motor zeer zwak was, dit was al snel gescheurd.

Nu heb ik de neus ingekort en wil er graag een buitenloper opzetten, die ik aan wil schaffen bij Hobbyking. Weet iemand een buitenloper met een vergelijkbaar karakter? De propellor zat direct op de as van de speed 400.

Ik vind het erg lastig om het vermogen van een brushless in te schatten, daar ik deze motoren nog maar weinig heb gebruikt.

Bij voorbaat dank voor de informatie.

motor met 2200kv , dan heb je zeker genoeg power. kijk wel naar het gewicht.
propje zal waarschijnlijk een guntherprop zijn. 125x110 ( 5x4,3 )

mvg Hans

RCtechnics

op 2s is deze wel goed maar 3s kan je beter naar de 1800kv gaan ook kun je met propjes wat wisselen zo wil de 1800kv het goed doen op een 6x4 maar ook 5x5 en 7x3

deze motortjes zijn net zo breed als een speed 400 en je kunt de as ook aan de andere kant zetten zodat je aan de neus een spinnertje kunt plaatsen
ik heb 3 van deze motoren in gebruik en ze zijn echt goed!

kijk hier maar eens:

http://www.rctechnics.eu/-c-130_134_156_158.html

ze zijn niet van hobbyking maar die heeft vast wel vergelijkbare

Bedankt voor de reactie's.

Het is de bedoeling om met 3s te vliegen, deze accu's heb ik nog liggen.

Bestellen bij hobbyking omdat er nog wat gram over is in het pakketje die ik vandaag wil bestellen (little stick). En met een motortje kan ik dat prima opvullen.

motor met 2200kv , dan heb je zeker genoeg power ...
Bedenkt dat Kv, de generatorconstante, in toerental per Volt, niets zegt over vermogen, stroom, koppel, kwaliteit, rendement, temperatuur, magneten, materiaal. Ook niet als je motorspanning wel weet. Een 10Watt motor kan Kv van 2200toeren/Volt hebben, idem een motor van 10kiloWatt.

Laatst bewerkt:
RCtechnics

ik wet niet wat voor foamy is het is maar ik zou voor 3s gaan voor een 7x4 6.5x4 of een 5.2x5.2 hoe meer snelheid het model nodig heeft hoe meer spoed je er in kan gaan zetten alleen heb je wel minder kracht als je een kleinere doorsnede prop pakt met meer spoed.
wat voor foamy is het?

groeten robert

Alles is al snel beter dan een speed 400 maar het hangt er erg vanaf wat je er mee wilt doen, ofwel op wat voor model komt het.

Wil je trekkracht hebben dan moet je lage toeren grote diameter en weinig spoed.
Wil je snel dan wordt het hoge toeren, kleine diameter en veel spoed.

Een sp400 draaide een Günter van 5x4,3 ongeveer 5x4 GWS prop.
En op een goeie dag had je dan 150 gram trekkracht (afhankelijk van je accu)
Vaak draaide we ze op 8,4V en dan zat je op á 10Amp. Dus 84 Watt

De gemiddelde 25 grams buitenloper doet al makkelijk het dubbele.
Dat is ook ongeveer de gewichtsklasse waar je het zoeken moet.
Zeg 25 tot á 40 gram. Dan zit je ongeveer aan gelijk tot een stuk beter ondanks dat het nog steeds lichter is. SP 400 was dacht ik 73 gram.

Dus 3D op 2s á 1700kv met 8x4,3 GWS 3s 1100/1300kv
Speed 2s 2200/2600kv met á 5x5 APC-e 3s 1800/2600kv

Hangt allemaal af van type motor en wat je er mee wilt. Maar dan heb je een richtlijn.

Verhouding aan belasting blijft ongeveer gelijk bij 1" diameter eraf en 1" spoed erbij. Dus 7x3 6x4 of 5x5

Himodel 36 grams 2600kv is een leuk motortje voor speed. 5x5 APC-e 19A stroom op 3S
Draait dan 20.000rpm.

Laatst bewerkt:
Type: A2208/8
KV (RPM/V): 2600
Werk Voltage: 6-12V
Werk Stroom: 4A-8A
Max. Stroom: 20A (60 sec. max)
Max. Eff.: 8-15A > 74%
Stroom Onbelast: 1.3A@10V
Interne Weerstand: 62 mΩ
As diameter: 3.17mm
Afmetingen: D27.5 x L26mm
Gewicht: 36g. (excl. mounts)
RCtechnics

Valt nog mee maar in de praktijk met wat lucht koeling had het motortje er ook geen moeite mee, ook niet bij lang vol gas.

Laatst bewerkt:
Vergeet niet de brushed ESC te vervangen door een brushless

Volhout

Ik heb die little stick ook gezien. Voor 16 dollar, en 30 dollar verzendkosten.... Niet gedaan dus.

Welk model is het dan precies dan komen we tenminste ergens.

Soms is een beetje gewichtsbesparing ook niet erg op de oudere modelletjes.

Back