Speed 480 - Inlopen "niet vereist"??

Ik heb me dus een nieuwe Graupner Speed 480 7,2V aangeschaft en lees in de handleiding:
Het inlopen
Niet vereist.
Gewend als ik ben om alle brush-motortjes netjes een uurtje of 2 te laten inlopen op een Volt of 2-4, vraag ik me af of ik er verstandig aan doe om dit op te volgen. :?

Ik zie wél dat de koolborsteltjes afgerond zijn en mooi op de collector aansluiten.
Zal ik nu gewoon volgens het better safe than sorry - principe het motortje toch maar laten inlopen, of gewoon 8,4V en een dikke prop erop en raggen maar?

raymon zei:
ik heb het eerlijk gezecht nog nooit gedaan
en alle motortjes doen het bijna nog
Motortjes doen het altijd, inlopen of niet :wink:

Gaat mij gewoon om een zo hoog rendement te halen, iedere tiende ampère winst is er één.

in wat voor vliegtuig komt? die brushed motoren zie je vrij weinig nog nu brushless bijna al goedkoper :wink:
maar inderdaad, elke tiende ampère is er een :)

Geen vliegtuig, een heel licht depron airboatje dat graag over de kop gaat bij de verkeerde wind.
Vandaar dat ik er niet graag een (nieuwe) brushless en bijbehorende dure regelaar aan waag zolang ik nog aan het experimenteren ben.
Oud spul heb ik nog genoeg liggen :wink:

Maar ik dacht: het gaat over propellors dus vraag ik het hier.

EDIT: Nu vraag ik me ook af waarom ik dit eigenlijk in Parkflyers gepost heb en niet in Electrovliegtuigen :| :oops:
Waar is een moderator als je hem nodig hebt :lol:

EDIT2: Bedankt voor het verplaatsen Erwin!

ja maar ik bedoel dat ze het lang doen, ik heb nog een motor van 4 jaar hard misbruiken en doet het nog prima

Back