Speed 600 8,4V en 3s lipo 8800mAh mogelijk?

Ik ben bezig met het bouwen van een hovercraft en wil een Graupner sp600 8,4V gebruiken voor de trust met een 6x4 prop. Kan ik daar met een 50Amp regelaar (voor borstelmotoren) ongestraft een 3s lipo van 8800mAh aanhangen??

Dat kan wel, maar de motor zal meer ampere trekken dan 'toegestaan' en de levensduur van de motor zal korter worden. Op het doosje staat geloof ik dat je zonder vertraging maximaal 8.4 volt mag gebruiken en 3s lipo is 3.6 * 3 = 10.8
met vertraging wordt dat een 12 volt maximum met een amperage van ongeveer 24 A, wat natuurlijk aan de prop licht die je gebruikt.
hier staat wat informatie: http://www.hobby-lobby.com/speed600.htm

het lijkt mij dan ook verstandiger een speed 600 9.6 volt te kopen, deze kan direct drive tot 12 volt, maar het licht natuurlijk ook aan het gewicht van je vliegtuig.

ik hoop dat je hier wat aan hebt,
Groeten Maarten.

Met een 6"x4" tje kan het wel .... thermisch kan een SP600 (ongeacht model) ca. 200 Watt aan, de bedrading is met 25 Ampère aan zijn limiet .... dat betekend als je hem met 10 Volt voed je eigenlijk niet boven de 20 Ampère moet komen .... met een 6"x4" blijf je daar wel onder ....

Back