Speed 600 met welke prop op een electrozwever?

Alexzzz

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
Hallo allemaal, ik vroeg mij af welke prop er op een speed 600 moet zonder vertraging.
De motor zit op een electrozwever, de simprop se200, gewicht zo'n 1800 gram en spw 2 meter.
Ik zou graag dus de meest optimale prop willen weten waardoor hij het meeste stijgvermogen heeft.
Wellicht is dit voor velen van jullie een domme vraag, maar op electrogebied is mijn ervaring nihil en de zoekfuntie heeft mij ook niks wijzer gemaakt.

Bedankt alvast.

Groter zou die niet trekken denken jullie en hoeveel toeren zou die draaien met een 9*5?

Ja, 9*5 kan volgens de "recepten", maar ik vraag me af met hoeveel toeren en of die speed 600 ook iets zwaarder kan, heb nog een 9,5*5 liggen, maar die zwever moet wel zo hard mogelijk omhoog gaan.

Groter kan echt niet. Je smoort de motor teveel.

Verwacht geen 200 euro prestaties van een 20 euro motor.

En wat zou dan het gevolg zijn, doorbranden of kan zelfs de regelaar doorbranden?

Stroom loopt op, rendement neemt af en netto vermogen neemt niet of nauwelijks toe!

Voor de laatste 6% vermogen heb je 25% extra stroom nodig. Met een 9x5 prop zit je al in dat gebied.
Ga je over het maximum vermogen punt komt er netto MINDER uit.
Alles wat niet aan de as komt, wordt warmte.
Dus:
Koolborstels branden af door hoge stroom, door de warmte slijten je magneten.
De regelaar zou het best nog wel aan kunnen.

Ik heb een schulze slim 35be regelaar, zou die het een beetje trekken zonder doorbranden?(met die 9.5*5)

Regelaar zal geen probleem zijn.

Waarom een motor opofferen om geen nieuwe prop te hoeven kopen?

Volgens mij ga je het toch proberen, dus ik hoop dat het toch een beetje werkt dan.
Sommige props hebben minder spoed dan opgegeven, dus dan kan het meevallen.

Ik ben niet te beroerd om een nieuwe prop te kopen, ik weet alleen niet of ik het leuk blijf vinden dat electrogebeuren.
Zo in de hand heeft ie aardig wat trekkracht, maar morgen zal ik het geheel eens de lucht in gooien.

bedankt in ieder geval voor de adviezen.

grt.

dit is de betreffende kist
afb8617.jpg

Back