Speed 600 startmotor

Weet iemand of deze motoren nog te krijgen zijn het nr is 3301 zit op een pht3 jetcat voorals nog kan ik ze nergens nog vinden
Gr Arie

Hallo ja we hebben jetcat gesproken dit weekend die gaven ons ook het nr 3301 en als je die opzoek kom je bij die 600 uit zelf hadden ze die ook niet meer . Alles is tegenwoordig borstelloos en dit mechaniek ombouwen kost ook een fortuin dus opzoek dan maar

Mmh, Speed 600 is 57mm en speed 300 is 30mm. Speed 300 heeft alleen een 2mm as en de 600 een 3.17..... ik ben even in de war.

Edit: never mind, ik keek fout. Dit is een speed 480 zo te zien. Die heb ik denk ik. Zal morgen kijken in de doos motoren. 480 is wel een logische maat voor oude jetcats.

Er staan geen nr op .deze info hebben we van jetcat 600 kan onze fout zijn kan morgen mijn zoon vragen om een foto te versturen.

Rustig, rustig.... Ik heb moeten opzoeken wat een pht3 jetcat is:
Jetcat.jpg

En als de topicstarter bij hoog en bij laag volhoudt dat het een Speed 600 (3301) zou moeten zijn, dan loopt de info lekker door elkaar.
Het formaat suggereert inderdaad een Speed 480, dat is ook de enige motor met dezelfde asmaat als de 500 en 600 motoren(Ø 3,17) Op welk voltage draait de startmotor, is dat bekend?
Nonkel Ali heeft ongetwijfeld borstelmotoren van die afmetingen, maar de asmaat gaat dan de bottleneck zijn.

Ik zal nog eens zoeken.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt:
OK, een 400 serie motor met verwisselbare koolborstels.
Wat is het probleem, dat je een nieuwe/andere motor zoekt?

Groeten, Jan.

Dit is de motor

Kan je eens een foto maken van de koolborstels? De motor welke ik heb liggen heeft nog wel wat borstel over, ongeveer 1/2. Ik ben benieuwd of de borstels af zijn of dat er iets anders mis is. En wat is eigenlijk het probleem? Draait de motor helemaal niet meer of hapert deze?

Het probleem is dat de collector vervuild en hij niets meer doet dit probleem is al vanaf het begin jetcat heeft toen al een keer een nieuwe gestuurd maar het probleem bleef .
Als hij weigert tijden opstarten is dat geen probleem maar als hij weigert als hij koelen moet is dat wel een probleem . De koolborstels zijn nog goed maar op eenofandere manier vervuild de collector

Back