Ik heb een EON 600 gebouwd, een winterbouwproject van FMT van een paar jaar geleden. Zie hier
Zoals de naam al doet vermoeden, is dit model bestemd vooe een aandrijving met een (vertraagde) Speed 600.
Ik sta nu op het punt de motor, klapprop en vertraging te bestellen.
Als cellen wil ik mijn bestaande 7 * SCR1700 gebruiken.
Als vertraging een aluminium 1:3.8 (zie hier)
Ik twijfel tussen een 12*10 of een 14*10.
Bij een speed 600, 7.2 volt:
12*10: 16A, 85 watt output, 6:21 minuten, 34 oz thrust
14*10: 22A, 111 watt, 4:36, 43 oz thrust
Ga ik echter voor een speed 600, 8.4 volt op 7 cellen:
12*10: 8.7 A, 11:37,45 watt, 22 oz thrust
14*10: 12 A, 65 watt, 8:12, 30 oz thrust
Ik denk dat bij een langzame zweeefkist met vertraging de gebruikelijke 100 wat/kg niet noodzakelijk is. Maar hoever kan ik gaan om een zo lang mogelijke vliegtijd te hebben bij een redelijk prestatie?
Wat raden de elektro goeroes me aan? Welke prop, welke motor? Met name de 8.4 volt lijkt een redelijke 'thrust' te geven bij een lange looptijd.
mvg
Arthur

Zoals de naam al doet vermoeden, is dit model bestemd vooe een aandrijving met een (vertraagde) Speed 600.
Ik sta nu op het punt de motor, klapprop en vertraging te bestellen.
Als cellen wil ik mijn bestaande 7 * SCR1700 gebruiken.
Als vertraging een aluminium 1:3.8 (zie hier)
Ik twijfel tussen een 12*10 of een 14*10.
Bij een speed 600, 7.2 volt:
12*10: 16A, 85 watt output, 6:21 minuten, 34 oz thrust
14*10: 22A, 111 watt, 4:36, 43 oz thrust
Ga ik echter voor een speed 600, 8.4 volt op 7 cellen:
12*10: 8.7 A, 11:37,45 watt, 22 oz thrust
14*10: 12 A, 65 watt, 8:12, 30 oz thrust
Ik denk dat bij een langzame zweeefkist met vertraging de gebruikelijke 100 wat/kg niet noodzakelijk is. Maar hoever kan ik gaan om een zo lang mogelijke vliegtijd te hebben bij een redelijk prestatie?
Wat raden de elektro goeroes me aan? Welke prop, welke motor? Met name de 8.4 volt lijkt een redelijke 'thrust' te geven bij een lange looptijd.
mvg
Arthur