speed boot zelf bedacht

• Topicstarter Topicstarter eekie
  • Startdatum Startdatum
E

eekie

Guest
eey allemaal
ik ben bezig met een speed boot ik heb voor mezelf ontworpen dus is zelf bedacht kheb wel bttj rond gekeken naar andere boten van dit soort maar heb tog mijn eige bedacht

hier is het begin.

img2324ue4.jpg

nog fototje ;)

img2323wa8.jpg

ik weet nog niet of ik een schroef eronder doe of een propelor erop. wat zou het beste zijn ? en ik weet nog niet zkkr of ik nog 2 drijfers ernaast wil doen. en als ik er 2 drijfers bij doe moet ik die dan lager doen dan de punt van de boot zelf zodat die op de drijfers en de achterkant van de boot rust?

mvg eelke

hallo
de romp lijkt een beetje op een airboot.
daarom zou ik er een popeller op doe
ik denk ook dat de romp niet zo geschikt is voor een schoef
hij is erg breed en is trouwen ook neit lang en hoog genoeg voor een schroef
(denk ik )
en ik zou er als ik jouw was al zowiezo een airboot met 2 propellers van maken.
je hebt de boot eigenlijk verkeerd om gebouwd ik denk dat hij gaat duiken.

gr .virgil

hij licht op de kopt dus vandaar;)

hij is btw 50x30 van de bovenkant

mvg eelke

Laatst bewerkt door een moderator:
Jeps, ik zou er ook een propellor opzetten. Als je kijkt naar een airboat of een 'gewone' speedboat, zie je dat deze inderdaad (zoals aangegeven door virgil) op een airboat lijkt.
Met een schroef kom je hiermee de bocht niet door (vlakke bodem)

grtz

eey allemaal heb hem een stuk minder breed gemaakt ben van plan om er 2 drijfers naast te maken.

foto's komen zo meteen

mvg eelke

dat was eigenlijk wel de bedoeling maar ja ik probeer maar wat ik gebruik mijn fanatie;)

foto's

op de kop ;)
img2326fy1.jpg

zo komt ie int water

img2327uy7.jpg

nog keertje

img2329px4.jpg

mvg eelke

De romp is te hoog voor een airboot!

Ik heb er zelf ook 1 gemaakt en heb de romp 6cm hoog gemaakt;)

En als ik jou was zou ik drijvers gebruiken, want hij is nu zeker te smal, hij kiept zo om.

De zijkanten moet je afschuinen, een airboot wil gaan schuiven met bochten en dat kan hij niet door de hoeken, dan kantelt hij (ervaring mee)....

Kijk hier eens voor ontwerpen waar ik mijn neiwue ontwerp ook vandaan heb(trimaran) :
www.rc-airboats.com

Greetz,
Joram

Nee, aleen met airboaten, wordt weer zomerprojectje, mooie trimaran bouwen(of toch casemodden:p)

Greetz,
Joram

heej,,
ik ben een rigger aan het maken dat is mischien wel leuk
om door te lezen kan je weer wat ideen op doen hoe je het
zou willen maken. ik zou trouwen als ik jouw was iets zuiniger doen met
de kit ;) anders word hij zo zwaar.
bouwverslag-catamaran-5
een link van de bouw van mijn rigger hij is nog niet af hoor maar het ga al aardig de goede kant op ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
ik zie dat je heel veel cilykone lit gebruikt, om te lijmen of om hem waterdicht te maken?
ik zou in iedergeval wat minder gebruiken anders word hij heel zwaar.

ik zie ook dat de spiegel van de boot heel veel oversteekt. ik zou eers alles pasend schuren voordat je begint te lijmen.

maar succes met alles.

trouwens. het is ook niet zo handig hoe je het dek hebt gemaak.

normaal eindig je met het dek. en dan maak je er ook nog een luikje in voor aan de electronica te komen.

en ik zou het hout zagen ipv te slijpen...

Laatst bewerkt:
Jou ontwerp gaat zo niet lukken als een rigger.
De bouw lis al te zwaar door het gebruik van kit, houtlijm (watervaste) werkt veel mooier. Of 5 min epoxy. Daarnaast is het model niet ideaal, het zal meer een triamaran worden dan een rigger denk ik zo.
Kijk eens goed naar een aantal tekeningen van riggers zou ik zeggen, en begin dan te bouwen met een concreet plan! Scheelt later een hoop teleurstelling..

succes!

eey allemaal

ik heb er lijm kit tussen en ik snij het overtolige nog weg dus word niet zo zwaar
en ik heb al keer eerder tegen iemand gedacht dat mijn bouw wijze niet korekt is klopt maar ik zaag altijd een dek eruit en daa rmaak ik een kabine op zodat ie mooi int gad valt hij zal wel niet hard gaan maarja maakt mij niet uit het is voor de lol.

mvg eelke

*Let eens op je spelling, beetje irritand lezen. Net zoals de ontbrekende punten en comma's.

Verder volg een tekeing, ik ben bang dat dit op niets uit draait.

Greetz,
Joram

Back