Speed Passion 10.5t mmm

Timing staat in het midden zoals hij gekocht is ben ik niet aangeweest.
Boost in regelaar op 15 en turbo op 5. Ik heb nu gereden met FDR 5.35 motor 70 graden en de batterij was ook warm en gezwollen het is een turnigy nanotech 5800 mah.
 
Die accu was al gezwollen, of is dat tijdens het laatste gebruik gebeurd??

Hoe lang rij je qua rijtijd? Houd eerst 5 min als maximum aan.

Rijd eerst 1 min, voel/meet of je regelaar, motor en lipo niet te warm zijn. Zo niet, rijd weer 1 min en meet weer de temperatuur. Als dat ok is en niet heet (heet is 70 graden voor de motor, 70 graden regelaar en 40 graden lipo ongeveer), dan kan je 5 min rijtijd afmaken. Na 5 min mag de temperatuur zijn zoals ik hierboven zeg. Als die temperaturen na 1 min of 2 min er al zijn (70,70 en 40) dan gaat er iets niet goed.

Zet eerst de boost en turbo gewoon op 0 en ga van daaruit aan de slag met de fdr die Roelof aangaf. Wanneer je de temperatuur onder controle hebt, kan je gaan spelen met timing.

Controleer ook een paar dingen eerst:

-Stekkerverbindingen moeten voldoende knellen
-Alle soldeerverbindingen moeten goed gevloeid zijn en netjes gesoldeerd zijn, niet "gebakken"
-Tandwielen moeten de perfecte afstand hebben tot elkaar. Niet te dicht en niet te ver
-Motor moet redelijk schoon zijn van binnen. Niet vol met stof en zand. Als dat het geval is, schoonmaken
-Lagers en gehele aandrijving moet soepel lopen van de auto. Weerstand vertaalt zich naar hitte.

Heb je de achteruit-functie ingeschakeld? Zo ja, schakel deze uit op je regelaar.

Foto's van je auto en elektronica zijn altijd handig om ons verder inzicht te geven.
 
Beste allen bedankt voor de info. Heb even uitgemeten men motor trok 1,2 amp zonder belasting wat laag is voor een 10,5 . Ik heb motor timing bijgesteld. Nu maakt hij meer toeren en hij trek iets van 4 a 5 amp.

Alles loopt vrij verbindingen ok.

Nu boost op 10 turbo op 5 en na 10 min run time temp. rond de 58 graden.
 
Back
Top