Speed passion pro reventon

Hallo iedereen,

Er was nog geen topic over waar ik mn vraag kon stellen dus heb ik dit topic aangemaakt. Mijn vraag: Is de Speed Passion pro reventon geschikt voor speed runs? Want tot nu toe heb alleen nog gehoord dat de esc veel wordt gebruikt in races. Ik heb een HPI sprint 2 flux waar ik deze esc met de Speed Passion Competition V3 Sensored Brushless Motor 3.5T in wil zetten voor speed runs op gewoon asfalt. Denken jullie dat dit verstandig is om te doen? Zo ja hoe hoog zal de snelheid ongeveer liggen, zo nee welke andere set raden jullie dan aan?

Mvg,
Gijs

Op de site van Speedpassion kun je in de manuals of de specs van de regelaar vast vinden welke motoren de regelaar maximaal aan kan. Hou bij een Speedrun ook rekening met je verzet, te hoog kan leiden tot oververhitting.

Mvg
Marcel

Als je speedruns wilt gaan doen zou ik eerder voor een 1/8 regelaar gaan van rond de 150A zoals de Hobbywing EZrun/Xerun 150A.

Die zijn veel beter geschikt voor dit soort toepassingen omdat ze simpelweg meer amperes kunnen verdragen.

De schakelsnelheid is op zich niet heel indrukwekkend alhoewel 110.000 wel hoog is. 140 ampère is best veel maar niet extreem.

Wat deze esc wel bijzonder geschikt maakt voor speedruns is de koeling. Als die zo goed werkt als ze zeggen dat die werkt.

Het probleem is wellicht de beperking van 2s lipo. 2s lipo zou betekenen dat je een 13.000kv motor kan aansluiten en dat deze esc het dan nog zou kunnen bijbenen. Zo'n motor heb ik nog nooit gezien.

Dat is dus juist het probleem in de sprint 2 flux passen maximaal 2s lipos (of kleinere 3s met lage C ratings) daarom heb ik ook gekeken naar de castle mamba max pro 7700 kv(deze werkt op 2s). Maar ik ben in april jarig dus een andere auto die ik dan later weer kan upgraden is ook een optie. Graag jullie mening en nog bedankt voor de reacties.

Die Hobbywing 150A SD esc is trouwens een erg mooi dingetje (150A continue en 950A burst!) zeker een optie maar dan weer het 2s probleem.

Back