speedboot brushless maken

• Topicstarter Topicstarter jona
  • Startdatum Startdatum
J

jona

Guest
hallo heb me overlaatst een speedboot aangekocht

nu wil ik deze brushless maken omdat ik nog een motor heb liggen .
motor is een 3550kv/v en wil deze op een lipo 3s1 gebruiken ? :?

nu was mijn vraag of dit mogelijk is en of ik iets moet aanpassen . :lol:

ter info : ik heb alleen de romp gekocht met as en propje. gaat hier over een ocassie boot die ik gekocht heb via ebay.

groetjes

Hallo Jona,

Van de Magin One is zeker een snelle boot te maken.

Ik vraag me alleen af of het lagere gewicht (lipo's en een brushless) wel te combineren valt met de veel te steile hoek van de standaard as.

Hoeveel toeren maakt de motor die je hebt op de lipo's?

Groeten, Jan.

de motor doet 3550 toeren per volt dus dat maal 11.1v is ongeveer 39400 toeren

over welke motor praten we ..
is misschien oook wel makelijk om te weten..

verder welke lipo's ga je gebruiken en welke regellaar..

jona zei:
de motor doet 3550 toeren per volt dus dat maal 11.1v is ongeveer 39400 toeren

Als die motor een 45K prop kan trekken heb je een prachtige schuimklopper, bijna 40.000 toeren is wat teveel van het goede, eigenlijk moet je rond de 22.000 - 23.000 toeren (belast) uitkomen.

Eens zien, wat de brushless experts ervan zeggen.

Heb je een foto, die de boot van de zijkant laat zien, dan kunnen we de hoek van de schroefas eens bekijken.

Groeten, Jan.

40K rpm is te veel voor z'n boot
rond de 30K rpm zou mooier zijn

ik zelf draai wel 40k rpm in mijn bootje maar daar zit ook een hele andere aandrijfing in en loopt ook veel beter dan een magin one.

greetz jaimy

Een brushless mit 3550 KV en 11,1 Lipo geeft under belasting ongeveer 28000 toeren.
Lipo zakt in naar 3.3 volt per cel en toeren belast liggen ongeveer 15-20% lager dan opgegeven onbelast.
Dit heeft onde andere te maken met de weerstand in de motor zelf.
9.9x 3550= 35145 -20% is 28115
Dit kan prima.

Ramon

Zo te zien is het de as uit de bouwdoos met de bijbehorende steile hoek...

Probeer de boot eerst met deze as, als 'ie niet op het water te houden is, kun je altijd nog naar een flexas met strut gaan.

Groeten, Jan.

sorry , maar das allemaal chinees voor mij . :oops:

heb nog nooit een boot gehad dus ken er ook niet zoveel van . kan je mij aan de hand van voorbeelden uitleggen wat je bedoeld .

het is mijn eerste boot .

groeten

flexas begrijp ik dat zal een flexibele as zijn maar wat is een strut ???

hihihi

http://www.hopf-modelltechnik.de/pr...d=643&osCsid=dcef0c7a052d11e8170dca08ff0d4c97

Links op het plaatje de motorflens met koppelingshuis, dan de messing buis (erg kort op de foto, die is normaal iets langer), die je buigt om mooi parallel met de kiel uit te komen, dan de houder met strut, waarmee het starre asdeel op z'n plaats wordt gehouden.
Meestal zit er binnen in de messing buis een teflon binnenbuis, ter geleiding van je flexas.

Nog vragen?

Groeten, Jan.

Back