H
hilbren
Guest
ik heb vroeger (8 jaar geleden
) een keer een speedboot gekocht, maar dat ding is helemaal gebouwd van multi en triplex, ik heb er momenteel een power 1000 van robbe ingezet maar eigelijk is dit best wel een waardeloos ding voor speedboten. ik heb dat ding proberen te timen en hij is wel een stuk sneller gaan lopen. maar kwa snelheid maakt het geen r§k uit.
Een benzine motor is wel grappig maar erg duur, zeker de grotore varianten.
nu zat ik pas een stukje over waterjets te lezen, over dat ze een hoog rendement hebben en dat ze werken bij relatief lagere toeren, speed 700 + vertraging van 1:3 is dus bijna hetzelfde als het toerental van m'n power1000, is dit misschien een optie ??
zijn er overigens nog andere oplossingen ?
het filmje op m'n site ziet er zeer heftig uit en dat is het ook (beetje kort) maar daar had ik dur een speed 700 achtige johnson motor voor 12V inzitten met 16,8volt aan cellen (rokend varen dus
)

Een benzine motor is wel grappig maar erg duur, zeker de grotore varianten.
nu zat ik pas een stukje over waterjets te lezen, over dat ze een hoog rendement hebben en dat ze werken bij relatief lagere toeren, speed 700 + vertraging van 1:3 is dus bijna hetzelfde als het toerental van m'n power1000, is dit misschien een optie ??
zijn er overigens nog andere oplossingen ?
het filmje op m'n site ziet er zeer heftig uit en dat is het ook (beetje kort) maar daar had ik dur een speed 700 achtige johnson motor voor 12V inzitten met 16,8volt aan cellen (rokend varen dus