Speedboot met 6,5cc Fox motor

Hallo Modebouwers,

Ondergetekende wil wat stappen wagen op gebied van snel varende objecten en nu kan ik bij deze een tweedehands boot aanschaffen met daarin een 6,5 a 7cc nitro watergekoelde Fox motor.
Ten eerste kent iemand dit merk motor en zijn hier nog onderdelen voor verkrijgbaar.
Ten tweede de boot heeft een afmeting van ongeveer 92cm lengte, en een breedte van max 32cm de motor is reeds ingebouwd inclusief koppeling en schroefas.
Er moet nog elektronica ingebouwd worden zoals servo's en ontvanger.
Waar moet ik bij aanschaf van zo'n tweedehands boot op letten en welke servo's kan ik het beste gebruiken.
Ik heb nog wel enkele standaard servo's op de plank liggen.
Alvast bedankt voor jullie eventuele reactie(s). :D

Groet Johan :roll: :lol:

Fox heeft naar mijn weten alleen maar vliegtuigmotoren gemaakt, Het is dus waarschijnlijk een naar waterkoeling omgebouwde, helaas leveren die niet al te veel vermogen en zal je met een boot van 90 cm niet echt hard gaan....
Hangt dus een beetje van de prijs van het geheel af..... je kunt hiet echter wel gewone standaard servo´s in gebruiken............Peet..........8)

Powerpete zei:
Fox heeft naar mijn weten alleen maar vliegtuigmotoren gemaakt, Het is dus waarschijnlijk een naar waterkoeling omgebouwde, helaas leveren die niet al te veel vermogen en zal je met een boot van 90 cm niet echt hard gaan....
Hangt dus een beetje van de prijs van het geheel af..... je kunt hiet echter wel gewone standaard servo´s in gebruiken............Peet..........8)
Hallo Peet,

Bedankt voor je reactie maar ik heb hem reeds gekocht voor een zacht prijsje maar na thuiskomst heb ik het geheel nog een keer gecontroleerd en blijkt bij de passing van de carbarateur een stuk uitgebroken te zijn jammer genoeg en ik vroeg mij af of dit d.m.v. een alu pijpje weer met twee componenten te herstellen is. :cry:
Verder zat er toch geen koppeling in.
Is deze zelf te fabriceren?
Wat voor materiaal zou ik hiervoor kunnen gebruiken.
Het blokje is trouwens wel origineel watergekoeld en wordt gestart middels een v-snaar.

Groet Johan

Bedoel je een koppeling om stil te liggen ???, dan zul je ook een koelpomp moeten maken, dus beter laten weegt allemaal en gaat kapot......
De gebroken carterhelften lijmen met UHU plus en dan stoken in de oven naar 180°, dan is hij weer hittebestendig tot een 180° .......
..................................Peet.............................8)

Back