speedboot vs vis

Hallo Forumleden,

vanmiddag gevaren met mijn Nitro Hammer.
Na veel gesleutel aan de uitlaat konden we eindelijk varen. 1e tank ging goed, maar tijdens de 2e tank varen, voer ik op een grote vis. Er leek niets mis met de boot, maar na 2 rondjes werd hij onbestuurbaar en zette ik snel de motor uit. Hij was in het riet gekomen. Samen met mijn neef voeren we er snel heen en haalden hem uit het water. Toen zagen we dat het roer afgebroken was.

Nu de vraag of iemand weet waar ik dit roer kan kopen.
Merk: Aquacraft
Type: Nitro Hammer
ond. nr.: AQUB8701

foto:
IMG_0379.JPG

Rens

Heb je het 2Brothers in Bussum al gevraagd, die leveren Aquacraft boten .... en die sturen ook op (alleen hebben ze geen webwinkel)

Bij ons in Deventer kan Wentink het ook zo bestellen,bel ze anders maar eens..,en moet je nog 2 schroefen kopen?,ik heb metalen schroefen er nog liggen na verkoop boot gister,een 2 en een 3 blads van mijn Aqucraft supervee..

Me neef en ik hebben een alu roer gemaakt ter vervanging. Dit zit er nu achter en met dit roer vaart de boot veel strakker door het water en gaat sneller omdat de fontein achter de boot verdwenen is. Volgens mij komt dit doordat het roer scherper is en het alsware door het water "snijdt".

Ik wil er wel weer een orgineel roer achter hebben, maar die bestel ik wel bij de plaatselijke modelbouw-winkel als ze weer terug zijn van vakantie.
Voorlopig kan ik me redden met het alu roer.:)

@ mikebike : ik neem geen metalen schroef. Die er nu onder zit is mooi zat. Bedankt.

Foto van alu roer:
IMG_0386.JPG

Back