Speeding Micro RS4

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Roelof, 13 mrt 2004.

  1. Herman te H.

    Herman te H. Guest

    Nismo errug geile micro man 8)
     
  2. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Nah, geil vind ik iets anders ... :lol:

    Net even de laatste hand gelegd aan de auto, even in een half uurtje een carbon motorsteun gemaakt. TIP: Als je al in bezit bent van een big-block steun is het heel makkelijk werken. Leg de alu plaat op een dikke plaat carbon (bv 2,5mm), neem alleen de 2 gaatjes over waar je de motorplaat mee vastschroeft. Boor met 1,8mm de gaatjes in de carbon plaat. schroef daarna de alu motorplaat vast op de carbon plaat, op de 2 bevestigingsplekken. Gebruik een drupje olie op de schroeven!

    Je hebt nu de dunne alu-motorplaat op het carbon vastgeschroefd, nu kan je gaan boren en frezen. Een dremel bied hier heel veel uitkomst! Neem gewoon alle gaten en randen over. Daarna loschroeven en afwerken, echt niet meer dan 30min werk!
     
  3. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer

    Beste Nismo.

    aangezien ik deze winter al mijn plaat werk zelf wil gaan maken en ontwerpen vind ik tips over het bewerken van Carbon altijd erg interessant.

    maar wat hier beschreven staat snap ik toch niet helemaal. heb je misschien foto's of een iets "makkelijkere" uitleg ??

    bijvoorbaat dank

    Groet Robo
     
  4. vanmiddag na school eens wezen zoeken naar computers die toevallig buiten staan om daar de printplaat uit te halen, helaas geen computers gevonden maar wel een afvalprintplaat, met nog vanalles erop, nu ben ik vanmiddag lekker alles eraf wezen solderen (en lekker de soldeerbout in me duim gestoken :cry: ) maar nu is de printplaat helemaal schoon, ik heb besloten om het koper erop te laten zitten, ten 1e omdat dit minder werk is en ten 2e omdat het nog eens mooi eruit ziet ook, dus na het schoonmaken van de plaat eens aan het meten en dingessen geweest, en zo een chassis op de printplaat ontworpen, plaats voor 8 cellen, maar waarvan er in 1e instantie maar 6 van worden gebruikt, alleen ik loop tegen een probleem aan, waarmee moet ik die printplaat bewerken, met een klein ijzerzaagje of met een decoupeerzaag

    misschien heb ik die radioplaat niet eens meer nodig omdat het lekker stijf spul is dat printplaatmateriaal


    ben er trouwens ook achter waarom me micro in de bocht bleef hangen het cg was veeeeeeeeeeeeel ste hoog, hij viel zelfs om in snelle bochten, nu hoop in met het nieuwe chassis daar veel minder last van te hebben, heb wel wat ruimte gemaakt voor de ontvanger maar nog niet voor de regelaar, misschien komt die wel achterop de wagen


    ronnie

    p.s. die 280 motor gaat best snel
     
  5. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Nou zorg eerst voor een goede plaat van 2 a 2,5 mm dik carbon. Gebruik uitsluitend Widea gehard stalen boortjes, normale boren zullen na een paar x bot zijn. Je zal boortjes nodig hebben met de maten 1,8mm, 2mm en 3 mm. Boor nooit geheel door, als je er net doorheen bent boor dan vanaf de andere zijde door.

    Ik gebruik voor alles een dremel. De slijptol voor het groffe werk en rechte stukken slijpen, verder diverse slijpkoppen voor rondingen (stenen slijpkoppen).

    Een onderplaat is niet meer dan 1/2 uur werk, een motorsteun is meer werk! Je kan in het algemeen gewoon alle connectiepunten overtrekken van de originele chassisonderdelen.

    Het achterdek is eenvoudig te verhogen, plaats wat moertjes ter verhoging van de paaltjes en wat langere schroeven ter bevestiging.

    Verder zou je kunnen lezen wat voor tips Roelof geeft. (zie een reactie op 1 van de eerste pagina's)
     
  6. ik zal morgen wel een filmpje posten met een camera op me micro geplakt, ziet er wel grappig uit

    @robo wel nat werken, anders heb je niet zoveel plaatjes te maken

    ronnie
     
  7. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    o ok je legt dus de originele Allu plaat op je Carbon en trekt dan alles " zegmaar " over....

    handig, bedankt :D

    Groet Robo
     
  8. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    KIS: Keep It Simple.
     
  9. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ronnie, gebruik de slijptol op een dremel (cutter). Daarna even afwerken met een vijl.
     
  10. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    dat wou ik zeg maar ook gaan doen, de grote lijne zo als de buitenkant wou ik met een decoupeerzaag op school (zo eentje die vast staat) doen, en dan de "gaten" in me bodemplaat met een dremel dan netjes afwerken met vijlen ( oh heerlijk vijlen :D )

    daarna wou ik met een soort van priem eerst overal een putje slaan waar een gat moet komen.
    dan met een klein boortje 2mm ofzo gaten boren,
    dan met een M3 boor de juiste gaten boren
    dan met een verzinkboor de schroeven laten verzinken en klaar :D

    zijn hier nog dingen op aan te merken?

    Groet Robo
     
  11. Jelle

    Jelle Guest

    daar zou ik geen priem voor gebruiken maar een centerpons en voorboren met 2mm lijkt met overbodig, 3mm kan er meteen wel in maar dat kun je altijd even testen op een stukje afval....
     
  12. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    ik heb er zo'n speciaal ding voor maar weet echt niet wat de naam er van is. waarschijnlijk is het zo'n Centerpons (weet het haast wel zeker)
    goed dat voorboren ok, dat is wel verstandig als ik dat achterwegen laat :D dank je

    Groet Robo
     
  13. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Carbon is gelaagd opgebouwd waardoor een boor snel kan verlopen. Daarnaast is het erg versplinter gevoelig (het breekt snel na een harde klap). Ik raad altijd aan om even met 1,5 of 1 mm voor te boren (op hoog rpm)
     
  14. Tazzy

    Tazzy

    Lid geworden:
    24 okt 2004
    Berichten:
    139
    Locatie:
    Den Haag/Leidschenveen
    Lijkt me dat dit niet van toepassing is als je een kolomboor gebruikt en je werkstuk met de daar voor bestemde gereedschappen klemt
     
  15. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Zolang je boord op een hardere ondergrond (bv een stuk hout) niet. In ieder geval geen centerpons!
     
  16. omdat ik een betrouwbare jongen ben:p heb ik een filmpje gemaatk met mijn rs4 micro, brdt grappig om te zien wat zo'n auto nou ziet

    http://www.rcpics.net/img/42041

    en ik ben ook bezig geweest met mijn bodemplaat, maar moet nog KAN cellen hebben, verder is de bodemplaat wel goed gelukt, was trouwens de eerste keer dat ik een bodemplaat met de dremel heb gemaakt, en ik moet zeggen het resultaat mag er zijn

    ronnie
     
  17. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    k zelf heb ook wel eens mijn Digi op mijn auto gezet, dit is leuk, maar ik kreeg ineens een groot blok op mijn voorkant waardoor de auto redelijk onbestuurbaar werd, dus het lijkt nog al langzaam.. maar het is erg spectaculair....

    Groet Robo
     
  18. maar hoe vind je het filmpje nou?:p

    ik heb daarnet even in de huiskamer wat rondjes gereden en ik moet zeggen HEERLIJK, wat een verschil met het standaard chassis, en zelfs met een scheve gewichtsverdeling(je moet toch wat he) rijd het chassis heerlijk, geen last meer van onderstuur op glad oppervlak, en als je gas geeft trekt de wagen vanzelf recht i.p.v. de bocht om waar die mee bezig was

    ronnie
     
  19. koelw filmpje :wink: lijkt me ook wel x lache camera op me auto :p
     
  20. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Ronnie, heb je foams om de wielen zitten? Ik hoor hem zo nu en dan aardig slippen. Of heb je er een BB Race inhangen? :)

    Pieter
     

Deel Deze Pagina