Speedmeter in micro Rigger?

• Topicstarter Topicstarter Jon van Dijk
  • Startdatum Startdatum
J

Jon van Dijk

Guest
Ik ben al een tijdje op zoek naar een gps of iets waarmee ik mn
snelheid kan hoogste snelheid kan bekijken. Maar de meeste gps
die ik zie zijn veel te zwaar voor het bootje dat ik heb. Nu vond ik
en speedmeter voor rc auto's maar is er een mogelijkheid dat ik die
in mn boot zet?

groetjess Jon

foto van de speedmeter:
b_1264.jpg

Venom 0615 Speedmeter

oke :( , misschien nog wat anders wat zo klein is en
wat ik als snelheidsmeter kan gebruiken?

groetjess Jon

Een kleine GPS maar weet niet of dat gaat passen in een Klein bootje en ze zijn ook niet goedkoop.

Volgens mij is het moeilijk om vanuit de boot te meten omdat het water ook beweegt en de meter dus geen eikpunt heeft en op de schroef meten heeft ook geen zin want soms heb je stroom mee en soms tegen.

Pasqual zei:
Een kleine GPS maar weet niet of dat gaat passen in een Klein bootje en ze zijn ook niet goedkoop.

Nee ik heb er nog 'niet en kleinere gps als de Gecko 101 gevonden
en die is echt veel te groot. Zijn wel kleinere maar die kosten meteen
10 keer zoveel :cry: . Want de binnenkant waar ik hem stop is heel klein:

wrigger4.JPG

groetjess Jon

Wartexx zei:
Volgens mij is het moeilijk om vanuit de boot te meten omdat het water ook beweegt en de meter dus geen eikpunt heeft en op de schroef meten heeft ook geen zin want soms heb je stroom mee en soms tegen.

hoe bedoel je, met die speedmeter van Venom? Of..?

groetjess Jon

Beetje laate reactie , maar de kleinste GPS van garmin is de Foretrex 101 en 201. Ik heb zelf de 201 en die is echt klein. Hij past in alle boten die ik heb van Gecko formaat tot bigscale...... Maar ik ben bang dat jij wel heel erg weinig ruimte in je riggertje hebt.

En dat gelul dat je niet kan meten op water.......... :roll: GPS werkt via de sateliet en die maakt het weing uit of je nu door water/modder/lucht scheurt.....hij meet het gewoon exact.

Back