Speedpassion Reventon pro regelaar

Hallo
Ben een tijdje geleden terug begonnen met modelbouw en ben bezig aan m'n 2de wagen.
Onlangs via RCmart in Hongkong een Combo van Speedpassion gekocht, de Reventon pro brushless sensored regelaar met bijhorende 5,5 turns motor.
De eerste regelaar had een te kort pinnetje bij de aansluiting op de sensored kabel naar de motor en die heb ik mogen terugsturen onder waarborg. 1 maand later en 2x verzendkosten verder komt nieuwe regelaar aan.
Wat wil nu, ik krijg hem niet gekoppeld met mijn zender, LRP ctx pro!
Alles geprobeerd, reverse staat op bij de zender, aanleerprocedure 20x gevolgd zoals in de handleiding beschreven staat, bedrading doorgemeten, aansluitingen 10x overlopen, noem maar op.
Sturen werkt, maar gas en rem geven niets. Als ik de regelaar aan zet hoor ik wel een klik in de motor, alle lampjes op de regelaar branden , maar daar houdt het op.
Als ik de regelaar op pc aansluit geraak ik zonder problemen in de regelaar, de programmeerkaart reageert ook goed maar toch geeft de motor geen kik in combinatie met de regelaar. De motor heb ik op een andere sensorless regelaar van hobbywing getest en daar doet ie het wel op.
Een retourtje Hongkong zie ik niet meer zitten maar voor ik een nieuwe regelaar koop in de buurt wil ik wel zeker zijn dat ik niets vergeten ben en zeker ben dat deze alweer stuk is. Wat een pech en stress :-(

Kunnen jullie me nog wat tips geven wat ik eventueel nog kan controleren en proberen?
Alvast bedankt

Even checken: Een andere regelaar werkt wel, servo doet het ook gewoon??

Zo nee dan zou het ook je binding met de ontvanger kunnen zijn.....

Even checken: Een andere regelaar werkt wel, servo doet het ook gewoon??

Zo nee dan zou het ook je binding met de ontvanger kunnen zijn.....

De regelaar van Hobbywing werkt, daar doet de motor het op, en de servo doet het ook, zowel op de hobbywing en de speedpassion.
Maar heeft de servo veel nodig van de regelaar om het te doen? Aanslagen enzo hoeven daar niet aangeleerd te worden.
De ontvanger gebruik ik ook in m'n andere auto, en daar doet hij het.
Denk je dat de regelaar de zender niet herkent? De zender is thans een vrij recente.

Ok, kalibreren werkt dus niet.

Heb je ABS op je zender?
Dat soort routines kunnen de kalibrering verkloten.

Heb je ook een poging gewaagd zonder sensor?

Proces van eliminatie.

Kan je alleen verder aangeven dat de Reventon Pro geen afwijkende routines heeft, ik had de mijne zo werkend.

Loop je soldeerwerk nog eens goed na.

Ok, kalibreren werkt dus niet.

Heb je ABS op je zender?
Dat soort routines kunnen de kalibrering verkloten.

Heb je ook een poging gewaagd zonder sensor?

Proces van eliminatie.

Kan je alleen verder aangeven dat de Reventon Pro geen afwijkende routines heeft, ik had de mijne zo werkend.

Loop je soldeerwerk nog eens goed na.

Heb ABS uit staan, maar ook alle andere varianten geprobeerd. de motor werkt op m'n hobbywing regelaar sensorless, ook geprobeerd bij de SP.
Soldeerwerk met multimeter gecontroleerd als ik nergens een brug zou gemaakt hebben en alles 3x doorgemeten. Bij de Hobbywing ging het ook heel gemakkelijk.
Zou de kans bestaan dat ik met solderen de regelaar te warm heb gemaakt en zo de print inwendig beschadigd heb? Alhoewel ik de hele tijd alles gewoon met m'n handen vast had.

Heb je iets met de firmware gedaan voordat je de motor testte?

Ooit ergens gelezen dat je een Reventon kan Bricken als je de fimware "verkeerd" upload. Dan kan (of misschien inmiddels kon) allen SP de ESC unbricken.

Ik loop nog even mijn eigen documentatie na, maar lang verhaal kort de Rev Pro is niet lastiger dan de gemiddelde HW ESC.

Ik vind het lullig voor je maar het ziet er idd niet goed uit.

Heb je iets met de firmware gedaan voordat je de motor testte?

Ooit ergens gelezen dat je een Reventon kan Bricken als je de fimware "verkeerd" upload. Dan kan (of misschien inmiddels kon) allen SP de ESC unbricken.

Ik loop nog even mijn eigen documentatie na, maar lang verhaal kort de Rev Pro is niet lastiger dan de gemiddelde HW ESC.

Ik vind het lullig voor je maar het ziet er idd niet goed uit.

De firmware heb ik als laatste getest, dus daar ligt het het ook niet aan.Heb vandaag van collega andere zender en ontvanger geprobeerd, alle solderingen nogmaals gecontroleerd en tenslotte teruggestuurd naar RC mart in Hong Kong. Ze sturen hem vervolgens terug naar speed passion en nu maar wachten. Wordt vervolgd!

Back