Speedrun met de Micro.

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Roelof, 1 jul 2004.

  1. MOD666

    MOD666 Guest

  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
  3. cker snelle wagens en wagentjes:p geod gedaan hoor roelof Roelof hoeveel mensen deden er mee in 1:18 klasse?
    gr. Cees
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Helaas maar 3 man, een 4e had het af laten weten toen die foto's van mij zag.... :D

    De 3e micro kwam met een speed300 op 7.4 volt en haalde alsnog 44 km/u op de teller

    In totaal waren er zo'n 40 deelnemers in div. klasses.
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    op de filmpjes lijken de micros niet zo heel snel, maar ik denk dat je je verkijkt tenslotte leggen ze een flinke afstand af.

    die pros wel, die zien er zelfs op het filpje bloedsnel uit :wink:

    bijna 100 km/uur met een autotje van 20cm, not bad...............not bad at all :D
     
  6. subaru

    subaru Guest

    Hey roelof waat kun je eigenlijk dat materiaal voor die bodemplaat halen en hoeveel was je kwijt voor de spulletjes en waar heb je de bestelcodes vandaan voor de onderdelen greetz subaru
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik heb industrieel afval printplaat voor electronica, heb ik jaren geleden ooit eens in grote hoeveelheden gekocht voor een paar gulden. Nu kost een plaatje een paar euro bij iedere electronicawinkel of bv. bij www.conrad.nl

    Naast dat is printplaat niets anders dan epoxy met een koperlaag, losse epoxy platen (zonder koperlaag) kan je bij de betere modelbouwwinkels zo halen.
     
  8. Marijn0

    Marijn0 Guest

    Zeer ziek mooie fotos en filmpjes Woooi
    Rete snel man hoeveel heeft je alles voor de 1/18 gekost ?? Heb namelijk ook wel intresse in zon ding btw zender heb ik al alleen de auto dus met zender regelaar e.d ! :)
     
  9. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Micro: 100 euro
    Servo: 22 euro
    Motor: 29 euro
    regelaar: 60 euro
    12 cellen: 30 euro
    groot pinion: 6 euro
    Front oneway diff: 25 euro

    Ongeveer de prijzen.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Het gekke vind ik wel, dat je schatte om de 120 te halen, en "maar" 96km/u haalt ...
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim

    Hoop factoren die in de calculatie niet mee zijn genomen en op een simpele manier onbepaalbaar zijn:

    - luchtweerstand, de tegenwerking wordt steeds groter bij hogere snelheden.
    - de motor is bedoeld om op 7.2 tot 8.4 volt te werken met een rendement van 80%, wat is zijn rendement bij 14.4 volt ?
    - het zijn relatief kleine cellen, wat zal de spanningsdrop zijn tijdens het rijden ?
    - bij een zwaardere vertanding is de effectieve rendement ook ineens heel anders
    - niet daarbij te vergeten het groter worden van de banden bij dergelijke toeren (zal er eens een filmpje van schieten)

    Ik had meer pinions mee moeten nemen, had ik meer kunnen proberen, mogelijk had een GTP body ook al wat gescheeld.

    Maar 96 km/u is gewoon allejezus hard voor zo´n ding en nog wel te bedenken dat het relatief goedkoop is om het te doen, dat blijf ik fantastisch vinden met de HPI Micro RS4.
     
  12. welke 1:18 raad jij aan voor speedruns met zulke auto's de hpi of de X-ray?
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    HPI, die biedt de mogelijkheid om veel meer accu´s laag te plaatsen en omdat de motor in de breedte richting zit zal een groot vermogen motor amper invloed hebben. Ook is het vrij goedkoop en makkelijk om een degelijke overbrenging naar de wielassen te krijgen.

    De Xray heeft door die midden-as al veel te weinig ruimte om veel accu´s te herbergen. Alleen de constructie van hun dempers geeft al aan dat je niet zomaar een ander chassis kan maken. En het allerbelangrijkste denk ik dat een groot vermogen motor de auto doet kantelen en dus onstabiel maakt.
     
  14. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Volgende stap een 480 sized brushless op 12 cellen???
     

Deel Deze Pagina