speelgoed vliegtuigen?? toch niet meer.

hoi,

de zogenaamde speelgoedvliegtuigjes zoals die van amersfoort airpoort zijn zeer waarschijnlijk ook echte speelgoed dingen, maar je vind nu steeds meer ''speelgoedvliegtuigjes'' die waarschijnlijk wel vliegen, voor heeeeeel goedkoop

http://www.rc-expert.com/product.php?pid=76 zoals deze(lijkt me)

wat denken jullie, zou dit goed vliegen of niet

groeten jesse

maar als je de review leest, (op andere sites, ff zoeken op google) dan zeggen ze van: eerste paar vluvhten niet de airlerons connecteren, als je kan vliegen, dan pas aansluiten

dus mischien tog wel goed voor de beginnende vlieger

groeten jesse

Paul zei:
het vliegt vast wel maar ik denk niet dat je er als beginnend kind veel aan hebt....
Als "iets" meer gevorderd kind lijkt het mij in ieder geval niets. :lol:

Erwin Lokhorst zei:
Paul zei:
het vliegt vast wel maar ik denk niet dat je er als beginnend kind veel aan hebt....

???

da snap ik niet, dus julie denken dat het eigenlijk ook weer niks is???

groeten jesse, (ziet er erg aantrekkelijk uit voor die prijs!)

Zeg niet dat die dingen niet vliegen.
Ze hebben uitstekende vliegeigenschappen.
Heb ze al zien vliegen.
Het zelfde geld voor de speelgoed vliegtuigjes van de intertoys.
Wij als modelbouwer bouwen deze om en vliegen maar.

Groeten Han.

Ik heb nu voor mijn zoontje zo een klein EPP dubbeldekkertje (spanwijdte 23 cm) gekocht bij de Blokker. Koste 24.99 (dus na afronding van de prijs 25 euro wat een oplichting). Ik heb enkele dingetjes al geprobeerd en het is veel te snel voor de huiskamer, maar het vliegt wel. Morgen eens kijken of het buiten op het veld ook wil vliegen.

In het model zit zelfs een lipo. Deze lipo wordt via de bijgeleverde zender via een kabeltje geladen.

Zodra ik meer info heb laat ik dat wel hier weten.

Eigenlijk heb ik dat gekocht om het eventueel later om te bouwen naar een normaal rc systeem.

flying jesse zei:
Erwin Lokhorst zei:
Paul zei:

???

da snap ik niet, dus julie denken dat het eigenlijk ook weer niks is???

groeten jesse, (ziet er erg aantrekkelijk uit voor die prijs!)

ik denk dat het wel vliegt maar dat hij vrij onstabiel is :roll:

ik zag bij 2brothers geloof ik een mustang (electro) ik weet niet wat hij kostte of dat er electronica bij zat, maar het was niet zo veel.

edit: ik had vroeger zo een vaag ding (koopje 50€ ong) ik kon er voor geen moer mee vliegen :wink:, maar niek van dit forum kon er erg goed mee vliegen in erg harde wind.... respect voor dat, vooral omdat dat ding 2 kanaals was..... (firebird xl heette die geloof ik)

Afgelopen weekeinde een familie met een

angelxl_bild01.jpg

op het veld. Knulletje van een jaar of 8/9 zender in z'n hand komt aangelopen om te checken op welke freq we zitten. Hij zit op 27Mhz wij op 35 dat kan dus geen kwaad. Toch even meegelopen naar pa en ma om me voor te stellen. Tja hij was al eens eerder kapot gegaan want de zender was uitgevallen. Nu gingen ze het weer proberen. Aan geboden om eea even te checken, maar dat was niet nodig. Dus ik loop weer terug naar m'n eigen toestel (150 meter verderop) m'n vader kijkt me vragend aan en ik zeg 23 seconden of 50 meter. En jawel daar gaat het knulletje miiiiiiiiiiiiiii Bocht, pomp nog meer bocht, gas erbij, pomp spiraal .... bonk, stuk.

Weer EUR 150 naar de kloten!

Op een openbaar veld (in een natuurgebied kun je nou eenmaal niemand een keuring en of een brevet opdringen.) Ik bied eenmaal hulp aan, niet gewenst, zoek het dan maar uit, hoe zonde ik het ook vind, want dat knulletje baalde natuurlijk stevig.

maar die link die ik gaf over die wing dagon sportster, die heeft wel rolroeren en hoogte en richtingsroer, met een speed 480 en een 4 knaals zender, dus dat is dan eigenlijk geen speelgoed meer lijkt me,, groeten jesse

Paul zei:
ik zag bij 2brothers geloof ik een mustang (electro) ik weet niet wat hij kostte of dat er electronica bij zat, maar het was niet zo veel.

Dat is de GWS mustang:

airplane_p51_02.jpg

De "Slope glider" uitvoering wordt kaal geleverd, en kost zo'n € 35,-.

Voor dat geld krijg je een mooi schaalmodel, ongeverfd foam, zonder motor of andere electronica. Alle kleine delen zoals control horns, canopy, landingsgestel etc. zitten er wel bij.

Vliegt erg mooi, is niet moeilijk te bouwen (vleugel aan romp plakken, verven/spuiten, electra plaatsen, en vliegen maar...)

Ik heb zojuist de corsair gekocht.

normal_herb2.jpg

Zie tevens: http://www.gws-fans.com/modules.php?name=coppermine

of www.gsw.com.tw

MMM ik had eerst zo'n vliegtuig van amersfoort airport (nu nog steeds) en die vliegt wel,wel een andere accu erin gelegd en zender en ontvanger verwisseld voor mijn eigen 35 mhz dingen , maar het ligt dus niet aan het vliegtuig maar aan de zender ! Dat ding vliegt bijzonder goed hoor ! alleen zoals ze hem hadden gelevert :mad: er moest 50 gram lood om de neus om het zwaarte punt goed te krijgen 8O .
hellaas is hij toen gecrashd (midden in de lucht begaf de vleugel het toen een zware windstoot hem alle kanten van het veld liet zien) maar die vleugel is weer gerepareerd met glasdoek en hij is weer klaar voor de vlucht. Maar nu eerst goed leren vliegen met mijn echte goede vliegtuig :wink:

vanmiddag tot verbazing van de overige piloten op de vliegshow van de Vliegende Hollander in Posterholt het kleine modelletje ingevlogen.

Ik moet zeggen dat dit stukje speelgoed heel goed vliegt. er was een klein beetje trimmen nodig door de "roeren" op de staart iets naar beneden te duwen. Bij volgas klimt het model zo sterk dat het niet echt controleerbaar meer is. Maar na het "trimmen" vloog het model perfect. Of het iets is voor een echte beginner zullenw e van de week bekijken als mijn zoontje ermee aan de gang gaat.

Na het invliegen kwamen "alle" piloten en heel veel mensen uit het publiek naar mij toe om te vragen wat het voor een model was en waar je het kon krijgen. Toen ik aangaf dat het bij de Blokker te verkrijgen was voor maar liefst 25 euro inclusief de battereien was de schok wel heel groot.

Theo Coenen zei:
ik aangaf dat het bij de Blokker te verkrijgen was voor maar liefst 25 euro inclusief de battereien was de schok wel heel groot.

hoe ziet dat ding er eigenlijk uit???
dan wil ik het ook wel eens proberen mits het niet te moeilijk te maken is, heb je enige foto's???

groeten jesse

had je trouwens al toen je bezig was met het model invliegen aanpassingen gedaan of niet???

want als het zo uit de winkel vliegt voor 25 euro, denk ik dat het wel een aardig meeneem dingetje voor op vakantie is, of niet???

groeten jesse

van voren
Afbeelding%20001%7E0.jpg

van opzij
Afbeelding%20003.jpg

van boven
Afbeelding%20005%7E0.jpg

de electronica in het model
Afbeelding%20011.jpg

De zender is gelijk ook laadapperaat voor de lipo welke in het model zit.
Afbeelding%20013.jpg

Bij de eerste vlucht heb ik totaal niets veranderd aan het model. bij de 2de vlucht hebben we het hoogteroer iets naar beneden gebogen en was het model iets makkelijker op hoogte te houden.

Hoogte regelje door gasgeven en de bochten maak je door de motoren onafhankelijk van elkaar te laten draaien.

Jahoor, met zo een soort vliegtuigje heb ik mezelf ook leren 'vliegen'. Het stuurt natuurlijk niet echt maar op deze manier kan je wel het idee aanwennen dat het in de lucht zit en hoe je +/- moet reageren.

Om zo dus meer zekerheid te krijgen en niet bang bent voor crashes oid voordat je een ander, écht model koopt.

ik heb dus ook zo'n model gekocht, de rc angel
maar dat ding vloog voor geen r**t
1e vlucht meteen vleugel door midden en motoren vernield, heb nu van de electronica een depron model gebouwd, en dat vliegt wel hartstikke goed!!
dus als electronia aankoopje, het is mogelijk.

groeten jesse

Back