speelgoedduikbootje

• Topicstarter Topicstarter penneman
  • Startdatum Startdatum
P

penneman

Guest
hallo heren

ik dacht er aan zo'n speelgoedsubje van graupner te kopen (voor mijn neefje's verjaardag)

die dingen kosten ong 30 a 35 euro

ik heb er2 types van zien liggen een gele "onderzoeksmodel" en iets donker militairs- achtig

werken die bootjes?, duiken ze , varen ze? of is dat totaal waardeloos ?

mss dat er onder jullie zijn die dit voor de grap gekocht hebben of al eens in actie gezien hebben?

groeten

Wat ik er van gezien heb (als het dezelfden zijn) dan werken ze doordat de schroef naarbeneden gericht staat. Dus meer gas is dalen en geen gas en ze gaan drijven. Leuk speelgoed voor in het aquarium of bad :) Door een verschil in de motoren draaien ze. Een beetje als een x-twin wat toch ook ontzetten leuk is voor dat bedrag.

We (dat wil zeggen, m'n zoon Geoffrey van (nu) 11) heeft op de Seabottom Subsail van 2005 zo een subje gekocht. Kan Graupner zijn, maar ook Robbe.
De zoon van Lex had ook zo'n ding en was er mee aan het varen. Tja, een jongen van (toen) een jaar of 9 vind dat wel leuk en er moest er dus eentje aangeschaft worden.
(Je snapt het al: die heeft dan natuurlijk geen geld bij zich ;) , dus moet papa maar weer "sponsoren")

Omdat de accutjes bij aankoop leeg zijn, kon het niet direct geprobeerd worden. Thuis is er echter redelijk mee gespeeld in het kinderbad (en stiekem ook in de vijver :) ), maar daar had hij nogal last van de waterplanten. Sturen gaat niet erg nauwkeurig, maar wanneer je de beschikking hebt over helder (niet al te diep ;) ) water in de buurt is het leuk om mee te spelen.

Hoe lang het subje het uithoud op 1 lading weet ik niet meer.

Wij hebben er overigens een Euro of 20 voor betaald.

Wim

De "oude"subjes zijn inderdaad alleen met motoren gestuurd (als ze stil liggen drijven ze boven).
deze zijn simpeler en goedkoper als de Graupner U-19.

Deze heeft een echte duiktank.

op de graupner site staat deze boot voor 30 euro.

Hallo,

Vaart best leuk zo te zien! Ik vraag me alleen af waar die kleine belletjes vandaan komen die om de zoveel tijd voor de "toren" verschijnen.. :|

@Penneman,

Die gele wordt door een vertikale schroef naar beneden gedrukt, de U 19 is meer een echte duikboot met micro-zuigertank, wat raalst ook al schreef.

Dat witte ding van m'n zoontje heeft trouwens een jaar of drie gevaren. Verleden jaar is het lekwater 'm toch teveel geworden. Dat is wel bovengemiddeld als ik het goed begrepen heb. Maar die Graupner minisubjes zullen denk ik wel van betere kwaliteit zijn. Mag ik tenminste hopen als een fabrikant als Graupner er z'n naamsticker, met de bijbehorende reputatie, op plakt. Maar het blijft toch een beetje 'speelgoed'.

Ik sluit me aan bij het bovenstaande en als aanvulling het volgende.

Ik heb zowel de gele "mini shark" als de U-16.
De mini shark zou ik niet kopen.
De U-16 is een grappig speelding en vaart voor het geld best leuk.
De U-16 heeft een kleine draaicirkel en werkt met een tandwiel roer.
De mini shark werkt met de 2 props voor het sturen van de boot en dat vergt meer ruimten.
De U-16 heeft zelfs een beveiliging er in zitten dat als de spanning te laag wordt de duiktank(je) leeg gepompt wordt zodat hij boven komt. 8)
Met volle accu's kan je redelijk lang varen.
Als je nieuwe goede accu's in het laad station hebt doet de boot er zo'n 15 tot 20 min mee.

Grappige boot voor in helder water en (vind ik) kan veel voor het geld wat je er voor moet betalen.
Maar... het blijft speelgoed. :wink:

Groeten,

Joris

ja hallo zo,n duikbootje zoek ik ook alleen ik kan hem nergens vinden kan misschien iemand mij daar mee helpen. gr dennis.

hallo met mij weer bij graupner zelf wel maar ik ken geen duits mailen jammer genoeg als iemand mij wilt helpen graag. gr dennis.

Hallo Dennis,

Met graupner zelf schiet je denk ik ook niet zoveel op. In principe zou elke modelbouwzaak die Graupner spulen verkoopt ook de mini-subjes moeten hebben / kunnen bestellen. Graupner heeft trouwens een nieuw type, een haai deze keer ... 8O Leuk voor de aquariumvissen.. :roll: :wink:

ja ik weet maar in apeldoorn hebbeb we geen modelbouw zaak jammer genoeg en ik ben bij zwolle geweest en hun kennen ze niet .

ja dat is voor mij anderhalf uur rijden dat zou tegek zijn :lol: :lol: :lol: maar hebben ze dan ook een site dat ik hem kan bestelen en dan laat opstuuren. :roll: :roll:

Hè Dennis,

Ja sorry je heb gelijk ik had direct een link er bij moeten doen maar goed hier bij de link

Krikke

en ze sturen ook gewoon op en de verzendkosten denk ik rond 6,20 euro liggen

of je kan hier ook kijken voor modelbouw winkels bij jou in de buurt.

HMBC

succes verder.

Leuk zeg,laat even weten hoe het wordt anders maak een leuk bouwverslag :lol: :lol: van je aankoop.

ja doe ik hihihi wel geinig dingetje maar ik heb zelf ook 2 grote u-boten maar die mini wordt een test modeletje want ik heb nog nooit gedoken met die u-boten :roll: :roll:

heeey harrie jij heb ook mooie duikboten die gato en akula echt mooi. dat noem ik nou kunst werk 8O 8O

Hè Dennis,

Bedankt voor je complimenten,maar ik moet er wel bij vertelen dat ik ze zelf niet heb gebouwd.

Maar ik ben er zelf wel heel blij mee.

oke maar je heb ze dat doet hem hahahaha ik heb er ook 2 maar ook niet zelf gebouwt een u-47 en een u-993 ja en een sea wolf half af. maar ik heb er nog niet veel verstand van. er moet nog veel aan gedaan worden aan de u-993 daar zit me een bedrading ik snap er niets van :roll:

Back