Speelgoedzwevertje tot Microjet

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Theo, 20 nov 2005.

  1. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    Marcel, vind ik ook, als tie dat soort "statements" maakt dan wel graag even "proof of flight" AUB :D



    Ik kan bijna niet wachten totdat mijn accu's binnen zijn......hahaha

    Grts,

    Appie
     
  2. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    De 23ste in Veendam, Theo heeft een hele kofferbak vol met die dingen, hahaha, of niet Theo? :D ? :D ? :D ?

    Appie
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Theo, neem je er 1 mee vrijdag?
     
  4. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Jongens jongens niet te enthousiast. Hij heeft buiten wat rondjes gevlogen en het moet binnen kunnen maar dat moet eerst nog maar eens gedaan worden!!

    Ik voel druk, grote druk :schrik:
     
  5. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    Wij niet! haha 8)


    Ik heb er ook nog 1 over, dus als je echt niet zonder kunt?..... :wink:

    Appie
     
  6. MarcelB

    MarcelB

    Lid geworden:
    9 sep 2002
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Eelde
    :) herman, jij bent wel helemaal 'into' inkoop akties :)
    Ergens in dit draadje valt denk ik wel te lezen waar ze te koop zijn, en ze kosten nu al bijna niets, dus ben ik bang dat een inkoop aktie nog niet eens een euro korting zal geven.

    Voor alle details kan je het beste Theo PM'en, of vrijdag even persoonlijk vragen (ik neem aan dat je vrijdag ook naar Veendam gaat..)

    [Edit] beetje late reactie van mij zie ik nu pas...

    @Appie,
    Als ik zeg; EDF50 pibros +/- 150gram vliegklaar, waar denk je dan aan ?? :wink:
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    nee maar de verzend kosten voor 1 zijn een beetje hoog :) Da's zonde ;)

    Als iemand er 1 over heeft is dat heel mooi natuurlijk. Ik ben vrijdag in veendam tijdens de indoor dus... :)
     
  8. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    Marcel,


    dan denk ik aan,

    [​IMG]

    Maar dan met een EDF 50!!!

    correct?????

    Appie
     
  9. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    ey, zoiets heb ik ook net gebouwd, alleen dan eigen verzinsel met een 2s1000mah wel 2 van die staartmotortjes. Gesneden uit xps met een iets te extreem vleugelprofiel (bijna een supergee profiel). Die is dus iets TE onstabiel geworden. Nou ja, dan maar weer een niewe snijden....
     
  10. Aaalie

    Aaalie Guest

    Hoi hoi,

    Inmiddels een start gemaakt met m'n jetjes. Eéntje wordt voor buiten, en ééntje voor indoor.
    Kort heb ik met de gedachte gespeeld om een trust vector sturing te maken. Helaas is dit niet echt mogelijk, omdat de rolroertjes niet kunnen ontbreken. Dus maar het inmiddels beproefde concept met roertjes en v-mix. Bijde versies worden gebouwd volgens het "Appie" uitgeholde romp idee.
    De indoorversie heeft inmiddels ingebouwde motoren met regelaar. Voor dit modelletje kon ik geschikt akku's 2S 145milli's kokam, regelaar, ontvanger en servo's gebruikt kopen, met een extreem laag gewicht. Alle delen inclusief akku liggen op het Microjetje en zie het gewicht 8O . Vliegklaar is mijn streefgewicht minder dan 55 gram.
    [​IMG]

    De outdoor versie krijgt zwaardere componenten zoals een microscan 4 ontvanger, een tsunami regelaar en twee 5 grams servo's. De akku is het toppunt van gewicht (2S 540 milli's). De akku is in de hoogte in de romp gezet. Het uiteinde komt naar buiten, vlak voor het cockpitkapje. Persoonlijk vindt ik het er nog wel leuk uitzien ook, net twee boordkanonnen :wink: .
    De outdoorversie wordt aangedreven door een korte feigao 5300 Kv. Bewust heb ik voor dit motortje gekozen, i.c.m. een 2,5 * 2 propje gaat ie extreem janken (klinkt leuk, helemaal in duikvlucht). Het model zal niet byzonder hard vliegen, echter waarschijnlijk wel gemoedelijk met een behoorlijke vliegtijd.
    [​IMG]

    Tot zover, groetjes A.
     
  11. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    cool! wat voor motortjes heb je in de indoor versie zitten?
     
  12. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    Kijk daar wordt geknutseld :wink:

    Ziet er goed uit Aaalie, maar wil je er eentje vliegklaar hebben voor komende Vrijdag avond dan mag je nog wel even doorknutselen :D

    Appie
     
  13. Aaalie

    Aaalie Guest

    Oudjes uit een donor B2 indoormodel van BMI. Leuke combinatie overigens.


    Ik doe mijn best :wink: .

    Hier de rolroeraansturing. Graag wilde ik de servo's zo ver mogelijk voorin plaatsen i.v.m. het zwaartepunt. Tevens moesten bij deze fragiele servo's de aansturing maar niet onderuit komen. Dat bracht me op het volgende idee:
    [​IMG]
    Het kapje wordt uiteraard (na de foto) in de vleugel geplaatst.
    De stuurstang is gemaakt van één stukje van een in drieën gedeelde 1,2mm koolstofstang. Het voorste scharnierpuntje (ingehaakt op de servo) is simpel uitgegloeid en met ca op 90 graden gefixeerd, vervolgens met een miniem klein drupje ca geborgd. Het achterste scharnier is van krimpkous. de scharnier van het roertje zelf is de uhu por scharnier zoals Theo die ook heeft op zijn MJ. De roerhevel is 1,2mm koolstof.
    Alles werkt snel, soepel en nauwkeurig. De praktijk zal moeten bewijzen of het houd (of niet).

    Tot zover, groetjes A.
     
  14. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    Aaalie,

    Wow hogeschool modelbouw, ziet er goed uit man :wink:

    Heb vandaag de Lipo's binnen gekregen (nog net op tijd dus, pff), vliegklaar gewicht nu 72gr, ziet er dus redelijk goed uit, Vrijdag maar eens kijken of tie in de lucht te houden is!!

    Grts,

    Appie
     
  15. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Aldert

    Klasse. Geweldig mooi zoals die servo's erin zitten.
    TOPPIE!!! :thumbsup:
     
  16. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hey Aaalie, ziet er idd erg goed uit..
    alleen jammer dat het weer zo'n duur model word.

    Ik hoop die van mij vrijdag indoor te vliegen, echter heb ik geen/ weinig tijd om hem nog buiten in te vliegen. Ik doe mijn best...
    Dus theo.. 2 indoor jetjes? of hebben appie en Aaalie hem ook indoor gereed? :)
    Formatie indoor ;)

    Groeten Vincent en tot vrijdag!
     
  17. Aaalie

    Aaalie Guest

    Beter opletten Vip-er :wink: . Gebruikt gekocht via dit forum, kompleet met drie akku's... voor héél netjes geld, en keurig afgehandelt!
    [​IMG]

    Zelf had ik deze spullen, ondanks dat het een echte wens was, nooit gekocht (iets te prijzig). Ik ben er erg blij mee, en ga er ook héél lang en véél plezier mee beleven (daar zijn ze toch voor?)

    Het lijkt erop dat ie Vrijdagavond kan vliegen


    Gr.A.
     
  18. Appie

    Appie

    Lid geworden:
    10 jun 2003
    Berichten:
    464
    Locatie:
    Emmen
    De mijne is gereed!! :D


    Nou een groepsfoto moet er wel in zitten (denk ik) :wink:


    Appie
     
  19. Aaalie

    Aaalie Guest

    Yep !

    [​IMG]
    [​IMG]

    Om het zwaartepunt goed te krijgen moest er helaas een gewichtje voor. Dit zal in de toekomst vervangen worden door een LED en een lipocel, om eventueel ook hiermee te gaan nachtvliegen.

    Bij de eerste landing brak één tipje af. Bij de tweede helaas ook de tweede tip. Deze zijn zojuist maar met een mes cosmetisch verwijderd. Wel jammer, hij ziet er daaroor wel anders uit. Meer beschadigingen zijn waarschijnlijk onvermijdelijk (combat 8) ?)
    Het kistje is buiten een beetje vervelend, dit komt mede door het gewicht wat op 54 gram uitkwam. Wel zo stabiel dat vliegen en foto's maken tegelijk mogelijk is (tevens goed excuus voor de matige kwaliteit van de foto's :wink: ). Indoor is zeker mogelijk.

    Gr.A.
     
  20. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Wow, met 1 hand vliegen en de ander foto's maken!! 8O
    Lijkt best geinig dat prikkertje in de neus.
     

Deel Deze Pagina