Spektrum 450 X

Bij mijn spektrum 450X fbl met AR7200BK , nieuwe servo's ingezet.
Alle servo's, behalve de staart servo moeten reversen.
Alle bewegingen, na de stabilisatie volgens beschrijving te hebben uitgevoerd, gaan de goede kant op.
Maar??
Als ik nu de heli oppak en naar bv. rechts kantel, hoort de stabilisatie de heli naar links tegen te sturen, maar deze gaat mee naar rechts.
Voordat ik aan verschillende instellingen ga draaien, vooral de ar7200bx , graag uw mening hoe ik dit het beste kan proberen op te lossen.
Want van hoveren komt nu niets als hij zo reageert.
Vlieg al jaren heli, op amateur niveau, maar hier kan ik even geen oplossing voor vinden ( leeftijd denk ik )
Foto van de ar7200bx zoals hij nu is is afgesteld en voor de wissel van de servo's.
alvast bedankt Adri

Bijlagen

• 20230928_162105.jpg
    20230928_162105.jpg
    389,9 KB · Weergaven: 97
Je moet de swash gyro reversen. Ik denk dat dat in je forward programming menu zit. Of even aan de pc hangen. Kijk wel uit dat je niet de tail reverst.

Het is een Beast systeem met ingebouwde Spektrum ontvanger , Kan je hem niet afstellen met de Beast software op de computer ( met de dongle) ?
Dan is ie veel beter en inzichtelijk af te stellen , zoals mvp zegt de functie in je regelaar moet omgekeerd worden

Ik vind het voordeel van de BeastX juist dat je hem vrij eenvoudig kunt afstellen zonder de computer maar gewoon via de zender, maar in dit geval zijn er meer wegen naar Rime, beide kan.

Maar je kunt op een FBL systeem niet zomaar andere servos steken en dan gaan vliegen.
De AR7200BX zal in ieder geval gedeeltelijk opnieuw ingesteld moeten worden.
Gewoon even manual downloaden en de stapjes volgen
Bij de BX is een stap in het menu die checkt of de bewegingen die goede kant op gaan, die staat dus duidelijk fout.

Net even op de quick list gekeken.
Setup menu stap I servo direction en stap M swash sensor direction.
Het parameter menu is niet veranderd met nieuwe servos, het setup menu zou ik even opnieuw doorlopen.

Laatst bewerkt:
Back