Spektrum DX-7 gebruikt in een jet

• Topicstarter Topicstarter Sandor
  • Startdatum Startdatum
S

Sandor

Guest
zo de knoop maar eens door gehakt.
ga de nieuwe Spektrum DX7 maar eens testen op jets.
in de USA hebben ze al goede ervaringen , in nederland is het model iets anders ivm andere waarden.
zal een Easyjet eens volproppen met de nieuwe spektrum.
eindelijk kleine antennes... :)
en geen op de romp!

Tsja Sandor, zoals opgemerkt ....About the only problem you and the rest of your club will have when you all start flying with Spektrum® is what to do with the frequency board.

Maar verder alleen maar voordelen. Zeker op het gebied van instraling/gevoeligheid andere storende electronica. Is dit al toegestaan in het Nederlandse (Europees)?

verfbrander zei:
Tsja Sandor, zoals opgemerkt ....About the only problem you and the rest of your club will have when you all start flying with Spektrum® is what to do with the frequency board.

Maar verder alleen maar voordelen. Zeker op het gebied van instraling/gevoeligheid andere storende electronica. Is dit al toegestaan in het Nederlandse (Europees)?

zover ik kan xien is de 2,4 ghz vrij voor gebruik

Graupner gebruikt het ook al voor hun autohandel...

De 2.4 ghz is vrijgegeven voor algemeen gebruik.
Babyfoons, wifi, telefoons, blue toot enz enz..

Suc6, ben benieuwd!

Vooral ook even testen bij het achter een boom langs vliegen enz..

Als ik dus hier een easyjet zie voorbij komen dan is je test mislukt.

Ik zou toch eerst maar eens alles op de grond uitproberen, zeer zeker met mensen tussen jou en het model en ook andere opstakels als een boom of struik. De autojongens zijn niet aleemaal tevreden over het systeem. Een behoorlijk aantal is alweer terug gestapt naar het aloude systeem. Kijk maar eens in hun hoekje en stel daar de vragen maar eens.

Indien de handel zo gevoelig is voor objecten tussen de zender/ontvanger, waarom de antenne dan in de romp?

OK ander draadje... :offtopic:

Theo Coenen zei:
Als ik dus hier een easyjet zie voorbij komen dan is je test mislukt.

Ik zou toch eerst maar eens alles op de grond uitproberen, zeer zeker met mensen tussen jou en het model en ook andere opstakels als een boom of struik. De autojongens zijn niet aleemaal tevreden over het systeem. Een behoorlijk aantal is alweer terug gestapt naar het aloude systeem. Kijk maar eens in hun hoekje en stel daar de vragen maar eens.

De auto jongens hebben veel vaker bereik problemen dan wij vlieger. Dit is niet negatief bedoeld ofzo maar ik hoor veel vaker bereik problemen bij auto's dan bij vliegtuigen.

Eigenlijk is het ook wel een beetje logisch, de auto zit laag bij de grond en je straalt er overheen, dit heb je in de lucht minder.

Vroeger (vorige maand nog :wink: ) had je dat probleem ook met de landzenders. De mensen die er dicht bij woonde moesten een hoge antenne mast hebben om goed tv te krijgen.

Ook het te dicht bij je zender zitten is niet echt handig.

Ik heb er wel hoop in dat het allemaal gaat werken. Ook als ik de ervaring lees op de diverse buitenlandse forums ben ik bang dat we over een paar jaar inderdaad overal ongebruikte frequentie borden hebben, omdat iedereen een Spectrum zender module onder zijn zender drukt. Ik verwacht namelijk dat we over een tijd naar dit soort oplossingen gaan ook voor de andere takken van de modelbouwsport.

De eerste keer dat ik een spectum achtige oplossing zag was dit ook een module die onder bestaande zenders pasten.

Maar misschien zit ik er wel helemaal naast.

gr Remco

Ik heb ca. een half jaar geleden eens uitgebreid op rcgroups gezocht naar de ervaringen bij vliegers en mijn indruk was toen dat men het een mooi systeem vond voor parkflyers, maar dat het geen vervanging was voor full-range (whatever that may be). Misschien is er intussen wat veranderd of ik heb selectief gezocht....

Dirk

Dat was toen met de dx6

Bij de DX7 zou je praktisch volledige rijkwijdte hebben.
Hier in de EU nog niet te koop geloof ik.

ron van sommeren zei:
Zou je e.e.a. niet beter eerst kunnen proberen in iets minder €€€?

mmm nee heb niets anders
en trouwens jets hebben iets meer electronica en andere unieke dingen.
die een prop kist niet hebben.
trouwens de easyjet is toch een budget toestel?
zal hem wel niet in rotterdam invliegen....

Sandor, heb je niet nog een oude Charter, Big Lift of Telemaster of zo liggen, ik heb nog wel een oude borstelmotor met vertraging voor erin en dan enkele oude nicads erbij en je hebt iets meer electronica erin die het de ontvanger ook heel moeilijk kunnen maken.

Theo Coenen zei:
Sandor, heb je niet nog een oude Charter, Big Lift of Telemaster of zo liggen, ik heb nog wel een oude borstelmotor met vertraging voor erin en dan enkele oude nicads erbij en je hebt iets meer electronica erin die het de ontvanger ook heel moeilijk kunnen maken.

Bedankt Theo maar dan weet ik noch niet of het perfect werkt
in de VS word het al met success gebruikt op jets , dus daar wil ik als jet verkoper toch eerst op inspringen.
heeft iedereen profijt van.

in de heliwereld in de us is de DX7 ook een erg succesvol en gewild ding, dat zonder enige problemen ingezet word.

amerikanen zijn er wild op.

testen op een klein model is echt niet meer nodig... het is al getest op 3M extra's enzo ... ze zullen ook wel al genoeg testen gedaan hebben voor het op de markt te brengen? dat zou toch normaal zijn...

Gisteren de nieuwe Spectrum DX7 binnen gekregen.
Vandaag gevlogen met een electrische mini jet.
Zeer goede ontvangst. Nooit enige storing gehad.
We hebben naast de normale range test, met de - 40db
knop ingedrukt, een normale range test gedaan.
We konden lopen tot op 700 meter. De ontvangst bleef
perfect. Bij testen met 35 mhz. konden we deze afstand
meestal niet storingvrij halen.
Ik ga de set nu in een van mijn jets bouwen. Ik heb
er alle vertrouwen in. :lol:

Back